• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

sugen på långfärdscykling i höst?

Hej!
I Augusti packar jag cykeln och styr mot sydligare breddgrader. Målet är att cykla ner till Italien och hem igen. Jag har länge velat se mer av Europa och vad kan vara bättre än att uppleva det från cykeln!
Tänkte bo i tält, både på campingar och "fritt" samt laga mesta maten på köket för att få ner kostnaderna.
Är du en glad person som vill uppleva några härliga månader genom Europas natur så hör av dig!
Du behöver absolut inte vara nån elitcyklist, hård rumpa lär du få ändå efter ett tag...
Skulle vara kul med sällskap på resan.
Ha det gott!
 
Hej,

Jag har funderat på nästan exakt samma sak, men tänkte flyga till Milano och cykla hem då jag nog inte har mer tid.. Vi får väl vinka när vi möts i Tyskland.... men när jag tänker efter låter det smartare att cykla mot s så att det blir varmare på hösten, hur som helst inget bestämt än, när tänkte du åka ?

/ H
 
Hej!
Jag slutar jobba den 17 augusti så det blir nån gång strax efter det. Hur lång tid har du på dig?
/ Klara
 
Jag planerar också något liknande, dock bilr det mot glittertind eller galdhöpiggen:)
Hoppas jag också kan få sällskap:)
´(kolla gärna i min tråd "cykel semester ........."

Axel
 
Jag kanske kan sno ihop en 6-7 veckor, borde räcka till en enkel biljett... Jag försökte
skicka mail oxå via utsidan, kom det fram ? , skicka till hans_contact at yahoo.se, hoppas det blir sommar snart !

/ H
 
Låter riktigt spännande

Hej låter riktigt spännande. Jag skulle gärna vilja hänga med enkelväg. Jag har i nuläget en riktigt lätt racercykel vore skönt om det gick att cykla på den men det är väll minst en hybrid man ska ha för en sån här tripp? Var bor du någonstans? Har du gjort några andra långa cykelturer förut? Jag var inne på att cykla till Italien förut och hörde att det var ca: 230mil kan det stämma. MVH Albin
 
Hej,
Min plan var att i så fall ta en liten kul omväg oxå, för att sightsinga lite på vägen: Sth - Gborg -
Fredrikshavn - Danmark västkust - Färja Sylt .. Helgoland.. Holland, - Amsterdam - Moseldalen - Heidelberg - Bodensee - Milano. Vet inte hur långt, men det borde gå på 6-7 veckor, och som reserv så kan man ta tåg en bit, om man blir försenad i de Belgiska öldistrikten! Eller åt andra hållet. Jag har gjort en hel del turer förut, hoppas formen/motivationen blir tillräcklig tills i sommar oxå, men har inte bestämt nåt än..... /H
 
Hej Hans!
Jodå, det funkade. Det är bara jag som inte tagit mig ut på internet förrän nu. Skrev ett svar på din mail. Din färdväg verkar kul! :)
 
Hej låter riktigt spännande. Jag skulle gärna vilja hänga med enkelväg. Jag har i nuläget en riktigt lätt racercykel vore skönt om det gick att cykla på den men det är väll minst en hybrid man ska ha för en sån här tripp? Var bor du någonstans? Har du gjort några andra långa cykelturer förut? Jag var inne på att cykla till Italien förut och hörde att det var ca: 230mil kan det stämma. MVH Albin

Hej!
Jo, det blir en hel del packning så jag skulle nog ha valt en annan cykel. Har dock aldrig provat cykla racer med packning så jag ska inte säga nåt...
Jag har aldrig cyklat sååå långt förut. Är egentligen en vandrare å skidturare...Har varit på en hel del turer och är en van "uteliggare" men det är ju som vanligt att man bara kommer iväg någon vecka i taget. Men nu ska det förhoppningsvis bli ändring på det. :)
Angående sträckan så kan jag inte svara exakt, men det blir nog mer än 230 mil skulle jag tro. Tänkte inte åka raka spåret. Också beror det ju på var i Italien man ska till...Jag bor förresten utanför Arvika.
Så kul att det är fler än jag som vill cykla! Nu kanske jag får sällskap båda vägarna. :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Linn Vernersson Hej någon som är sugen på en liten vandring från södra sverige till spanien? Reskompis 2
Erika86 sugen på vandring i sommar! Reskompis 1
rullgrus Någon som är sugen på att resa genom Papua Nya Guinea? Reskompis 0
apfaktor Någon som är sugen på spanien? Reskompis 0
Elof Sugen på chamonix i vinter?? Reskompis 1
kustj Sugen på att klättra/åka skidor i alperna? Reskompis 0
d-b Sugen på en månad i La Grave i vinter? Reskompis 1
SM Sugen på Jämtland? Reskompis 0
lleberg Bunnerfjällen, 3 nätter, kort anmarsch, 1 läger, 2 dagars toppturande, V.10-11 Sugen? Reskompis 22
Marco polo Sugen att segla jorden runt? Reskompis 0
ålänning Sällskap på livsresan Reskompis 0
Alle95 Oerfaren kille på 22 år söker vandringskompis innan säsongen är slut! Reskompis 0
Ormrot Kebnekaise Syd/Nordtopp nu på lördag Reskompis 0
cybiont Vandra i Sarek med start nu på torsdag? Reskompis 1
saraabeiramar Grövelsjön - Storulvån på skidor, april 2016. Reskompis 7
gide Jämtlandsfjällen på skidor Reskompis 0
Makrolon Vill ut på tur! Reskompis 0
Caek06 söker manligt ressällskap för vandring på Korsika Reskompis 0
såg Trött på vara singel i skogen Reskompis 0
johanniska Trött på att vara singel i fjällen! Reskompis 173
literoligt Vandring med övernattning på öde ö i sommarsverige? Reskompis 9
Svante S Nybliven pensionär med hund önskar sällskap på fjällvandringen efter den 18 augusti Reskompis 1
Pumba Ledig v26-30 å vore ju kul att hitta på något någon :) Reskompis 10
Soffgrupp Vandra i Marrocko Feb/Mars 2013 - Häng på! Reskompis 3
cecilia.carlsson.79 Turskidåkning i Grövelsjöfjällen slutet på januari? Reskompis 2
Smak58 vandring på Teneriffa – sept 2013 Reskompis 0
78395 Ska du från Sthlm till Karlstad 2/11. Dela på bensin? Reskompis 0
vandrarman Everest Circuit i slutet på septemeber Reskompis 4
Thesearch Vill du bestiga Mont Blanc på skidor med mig i vår Reskompis 0
Christian1 Tips på bra vandrar eller cykelresor? Reskompis 3
luktafotogen Lång skidtur på Vänerns is. Reskompis 11
coaskkis Skoter på Svalbard Reskompis 1
klykan Tanzania på cykel - sommaren 2011 Reskompis 4
rölin Vandring i Hemavan på kort varsel (20-22/8) Reskompis 0
Heikkinen Följa med på fjällvandring v36 eller v37 Reskompis 0
Borgas Uppsala - Sarek på söndag (25/7) Reskompis 0
duharmail seriösa planer på segla jorden runt Reskompis 0
skogsflicka klättra på mallorca i jul? Reskompis 0
Tripping Abisko - Nikkaluokta början på sep Reskompis 1
hannulan Norrut från Göteborg på E20 på torsdag? Reskompis 0
Frida0314 Tips på grupp/aktivitetresa? Reskompis 2
alven Från Sthlm på måndag kväll? Reskompis 0
Binna Följa med norrländska på fjällvandring i sommar? Reskompis 5
realout Äventyrskompis på resa vart som helst Reskompis 1
Abriss Grövelsjön på V33 Reskompis 0
Skjeltorp Norkap - Kastaden på cykel. Reskompis 1
fiia83 äventyr på nya zeeland Reskompis 2
jabo05 följ med på vandring i jämtland Reskompis 3
boel155 Malaysia slutet på apri, början på mars? Reskompis 0
Andunge Friluftssinglar på turskidåkning i påsk? Reskompis 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.