Säsongspremiär

För tredje året i rad har jag gjort min säsongspremiär på Vasaloppssöndan. Turen gick på gamla Södertäljevägen från Rönninge till Viksbergs golfbana och åter. Det var förhållandevis grusfritt men på några ställen rann det vatten på vägen. Kullagren krävde ordentlig rengöring efteråt.//RN
 
Är det sant!

Satt just och funderade på när man äntligen får plocka fram grillorna igen, är grymt imponerad!

Hur rengör du kullagrena efteråt? Har fått tips av bekanta att det är bättre att köpa nya än att rengöra... ;)
 
Re: Är det sant!

elina42; sa:
Satt just och funderade på när man äntligen får plocka fram grillorna igen, är grymt imponerad!

Hur rengör du kullagrena efteråt? Har fått tips av bekanta att det är bättre att köpa nya än att rengöra... ;)

Jag gav kanske intrycket att jag var först på banan i år men det är inte sant. En vecka innan fick jag rapport om att Daniel Edman hade börjat köra på Svartsjölandet. I kväll har han utlyst en tur med pannlampa i samma område.

Rengör man kullagren ofta räcker de länge. Om man kör när det är fuktigt är det viktigt att antingen rengöra direkt efter turen eller spreja på t ex 5-56 direkt. Annars rostar kullagren ihop på några timmar såvida man inte har fettsmorda kullager.
 
Lyckliga skåningar

Jaha, då är det dags att rota fram dom ur flyttlådorna och skaffa lite 5-56.

Såg ett gäng lyckliga helsingborgare på inlines när jag var på väg hem från Alperna för tre veckor sen. Det kanske finns fördelar med att bo i söder...
 
Re: Lyckliga skåningar

elina42; sa:
Det kanske finns fördelar med att bo i söder...
Visst är skåningar lite lyckligare!
Även vi som är utlokaliserade till Småland (fast jag har bara en liten bit till gränsen).
Jag har inte varit ute på inlines ännu i år. Har flyttat i vinter (närmare Skåne), så jag får väl ge mig ut snart, och kolla in vilka vägar som är lämliga häromkring.

Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
RN Säsongspremiär Inlines 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...