• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Aconcagua?

Någon som har planer på alternativt när en önskan om att bestiga Aconcagua till jul/nyår? Jag är själv inställd på att åka, men det verkar som om jag kanske inte får med mig min tilltänkta klätterkompis.

Det spelar ingen roll om du är kille eller tjej, gammal eller ung, erfaren eller nybörjare. Det viktigaste är att man är villig att satsa seriöst samt att man fungerar ihop. Resten löser sig.

Är du intresserad eller om du har frågor så får du gärna höra av dig på min mejl. Du kan dessutom läsa om mina förberedelser såhär långt på min blogg: http://joljon.blogg.se/

Mvh /Joel
 
Hej Joel, jag hänger gärna på. Jag är väl inget proffs på att klättra men har trots allt gått repkurs samt varit uppe på både galdhöpiggen och keb. Så man är ju inte helt färsk på berget hehe. Lagom tid att förbereda sig fram till nästa nyår tänker jag.
Mvh Gustav
 
Hej joel, jag var inne o kollade lite kort på din blogg. Jag hänger gärna med till mont blanc också om det passar, hade ändå tänkt att ta mc dit ner till sommaren och försöka komma upp på toppen. Jag är helt seriös, har länge letat efter nån som vill upp på höga berg och uppleva äventyr i övrigt. Jag har all utrustning som finns och god ekonomi, säg bara till så drar vi. Jag bor i Ed (nära strömstad på västkusten). Mitt nummer är 0705-246788. Jag är bara i sverige på helgerna.
OK, hoppas du hör av dig /Gustav
www.gustavroos.com
 
Hej

Hej jag är också sugen på mont Blanc. Jag ska dra ner till matterhorn i början av juni när tänkte in/du klättra upp?
 
Hej jag är också sugen på mont Blanc. Jag ska dra ner till matterhorn i början av juni när tänkte in/du klättra upp?

När klättringen ska ske är Inte bestämt ännu. Kanske blir det inte ens MB, utan Elbrus. Det finns som sagt en del osäkerhetsmoment när det gäller just sommarens klättring.

Mvh /Joel
 
Sugen!

Tjena,

jag var inställd på Mt Blanc nu i april med kompanjoner, men turen blev tyvärr inställd. Jag är nu mer än lovligt hungrig på nytt datum, alternativt annan topp! Gärna maj-juni.

Intresserad? Skicka meddelande så hörs vi!

Tack för en inspirerande blogg fö!


Mvh Anders
 
Tjena,

jag var inställd på Mt Blanc nu i april med kompanjoner, men turen blev tyvärr inställd. Jag är nu mer än lovligt hungrig på nytt datum, alternativt annan topp! Gärna maj-juni.

Intresserad? Skicka meddelande så hörs vi!

Tack för en inspirerande blogg fö!

Mvh Anders

Tack för berömmet av bloggen! Vi har planerat Mt Blanc från 28 juli till 4 aug. Funkar denna vecka för dig? I så fall är du välkommen att hänga på.

Mvh /Joel
 
Det är senare än jag hoppades på, men hellre senare än aldrig, såklart. : )

Mina förberedelser fortsätter oavsett, så hittar jag inte någon tidigare resa hänger jag gärna på. Vi kan höras på mejl om närmare detaljer, när du behöver definitivt besked, te x.

Ha det gott!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.