• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandra El Camino i vår

Hej.

Jag skall inte vandra el camino men jag gjorde en liten del förra sommaren. Kan bidra med ltie tips om du vill.
 
Varför inte ensam?

Hej
För något år sedan cyklade jag till santiago och fann att trots att jag cyklade ensam fanns det alltid människor längs samman väg att vara med. Så vad får dig att fråga efter sällskap? Har du tänkt sticka iväg även om du inte hittar sällskap. Resan är väl värd att göra och enligt min erfarenhet häftigast ensam.
 
Spanien ett bättre val

än Frankrike som jag hade tänkt. Vi har ju redan fått kontakt men jag ville skriva ett inlägga så att jag lätt kan länka från min tråd. Det skall bli kul att planera vidare.

Pär S
 
Ingela :Förstår vad du menar men...

...vill inte åka själv första gången. Hade såklart tänkt vandra själv men vill gärna åka ner med andra, har inte så mycket resvana och kan dessutom inte spanska, vilket jag har hört av andra som har vandrat El Camino underlättar väldigt, väldigt mycket, Dessutom tror jag att det kan ge mycket att åka i en grupp också. Framförallt tror jag på kombinationen vandra själv, men ändå ha en trygg gruppgemenskap, för jag tror att det kan "komma upp" mycket på en pilgrimsvandring, då tror jag en grupp kan vara en tillgång, där man kan dela med sej och stötta varann.
Om jag vandrar någon mer gång är det däremot inte omöjligt att jag reser själv, då har jag ju en helt annan erfarenhet.
Åsa
 
Jag vandrade en liten del av el camino i spaninen, från Leon en bit. Det du skall göra är att skaffa dig ett kort som fungerar som en biljett på de olika vandrarhem som finns utspridda längst camino. Detta är ett stämpelkort där man stämplar när man kommer till vandrarhemmet och får då sova där för en billig peng. vandrarhemmen finns utspridda över hela camino så du behöver inte ta med dig tält eller dylikt. kom dock ihåg att vissa sträckor är ganska tråkiga, från leon var det mycket att vandra längst en motorväg. kanske inte vad man har tänkt sig. information och kort kan man skaffa i madrid och säkerligen på andra ställen. Och spanska är nästan en förutsättning för detta.
 
Ensam eller flera?

Ja du är den som vet bäst om dig och din erfarenhet. Det är två saker jag vill tycka på med kroppsspråk och förnuft klarar man sig långt jag kunde inte heller spanska. Det andra är att man kan ju pröva även om man inte får ihop vandrar kolleger. Kan jag delge dig något av mina erfarenheter för att hjälpa dig på vägen så känn dig fri att fråga.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KarlSwe Sällskap sökes . Vandra camino de Santiago Reskompis 5
unix Början av hösten 2019 en eller flera som kan vandra var som helst i Sverige. Anm gärn Reskompis 4
cybiont Vandra i Sarek med start nu på torsdag? Reskompis 1
apfaktor Vandra v. 33 Reskompis 0
moa_k40 Vandra någon gång i v 29-31 Reskompis 4
dunderdotter Vandra med barn i skolåldern i början av augusti eller juli? Reskompis 4
beatrice. Vandra helger? Reskompis 5
Kundalinia Vandra kebenekajse v 30-3 Reskompis 0
trvlr Resa till Georgien och Armenien - vandra i Svanetien Reskompis 2
Torner88 Någon annan som har lust att vandra i sommar? Reskompis 2
shusplash Vandra Norge! Predikstolen, Trolltunga, Jotunheimen Reskompis 3
Ida. Vandra i Sarek nästa vecka (v.29)? Reskompis 0
moa_k40 Vandra i tidsperioden 23 juli-22 aug? Reskompis 5
Soffgrupp Vandra i Marrocko Feb/Mars 2013 - Häng på! Reskompis 3
Michael Jönsson Abisko - Nikkaluokta (vill du vandra med) Reskompis 0
kalle2 Vandra Lycian way , Antalya v44 Reskompis 0
Kastvind Göteborg: vandra, gå promenad, sova ute Reskompis 21
JohanKris Vandra i Nepal Reskompis 3
lillamu Vandra eller cykla med tält i Baltikum Reskompis 0
Are Följ med och vandra Gr20 i juli Reskompis 1
Tettan Vandra i Patagonien!? Reskompis 2
Sailorboy81 vandra i slutet av sep början av okt Reskompis 0
madde182 saxnäs 25-27juli Dans+vandra Reskompis 0
FrankP Vandra i Lappland / Augusti Reskompis 0
p_skold Vandra i påsk, vår i sydeuropa.... Reskompis 3
plattgroda Vandra i sommar Reskompis 2
lill_emma vandra i patagonien Reskompis 3
ecuadortjej vandra i anderna Reskompis 0
AnnaKarin klattra/vandra pa korsika? (nu) Reskompis 0
mo9jan Vandra i Sarek. Reskompis 2
aninmo Vill du vandra i Skottland? Reskompis 7
karined Nån som ska vandra kring storulvån i mitten av augusti Reskompis 5
per160 Bila och vandra i Australien juni-juli Reskompis 3
LillDylan vandra i nepal Reskompis 0
milford Vandra i aug Reskompis 7
skiman Vandra Storulvån-Sylarna_Helags_Gåsen början aug Reskompis 0
phoebe vandra i sarek eller Padjelanta Reskompis 1
Daboia Vandra i Jotunheimen Reskompis 0
mumrik Vandra i USA Reskompis 1
beherit Vandra i sydöstasien? Reskompis 0
4056 Vandra skåneleden i sommar. Reskompis 0
HenrikN Camino Portugués Reskompis 0
Overland El camino de santiago Reskompis 4
Andunge Vandring i sommar El camino Reskompis 1
Overland el camino de santiago Reskompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.