Mat i camelback

Mycket intressanta tips!!

Kör på en ganska hyffsad hybrid och syftet med de här turerna är träning och har väll blivit att spränga personliga gränser. Har aldrig varit någon extrem konditionsmänniska så det är lite outforskad mark att få kroppen att funka med så pass hög kontinuerlig belastning under längre perioder. När duellen mot klockan inte skall vinnas så smakar varm mat bäst.

Blir en del att testa nu för att se vad som funkar bäst. Måste ju bara baka lite Runekakor med raketbränsle! :)

En kombination av en stadigare grej(ärtsoppa) som går fort att trycka i sig fort med annat i mer "syntetiskt" i form av bars, torkat och drycker som intas mer kontinuerligt kanske vore något. Vitargo var ju ett helt koncept!

Kanske lite insnöad på att ha med mig allt man skall förbrukas men det sitter nog i från alla gånger man packat stor ryggsäck....

Själv kör jag ganska enkel mat om jag ska göra ett extremare långpass, vare sig det är vandring, skidåkning eller löpning. Ett tips är att ta med ungersk salami/motsvarande :). Precis som skrevs i början så är fett och protein kanonbränsle för längre aktiviteter. Den salta och rökta smaken är också väldigt god som kontrast till allt sött.

//J
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.