värsta backen

Åkte mycket aggresive innan, slutade dock p.g.a. blodbrist :) skaftade mig sedan ett par jofa/hocky rullor. Letar efter den ultimata backen... vet ni någon så skriv gärna till mig. Vet att det ska finnas en höjdare runt bokskogen/bara i skåne. Nybrobacken i Härnösand var också kul. Fick dock lite problem att stanna, då jag råkat bromsa ner hjulet till obefintlighet. Eftersom det är en trafikkorsning nedanför backen så blev det inte så kul. fick göra en obehaglig högersväng. Skönt efteråt!!!
 
En fräck backe i Göteborg

En backe som jag besökte med bil i somras var Ramberget i Göteborg. Efter att jag hade besökt Ostindienfararen, så åkte vi förbi ett berg. Och brorsan tog vägen upp på Ramberget... Det var snirkande och perfekta svängar. Denna väg måste vara perfekt för Inlines nedför (uppför är jädrans jobbigt).
Från Centrum så kör man över Göta Älvsbron, och mitt emot Frihamnen ligger detta berg - Ramberget.
 
HALLANSÅSEN

Hallandsåsen vid Båstad är enorm.
Ställ bilen på restaurangen på krönet och åk gamla vägen ner till båstad.
Förresten kanske du vill åka uppför?

Lycka till
MVH
Kim
 
Prova backen upp till Södraberget i Sundsvall. Backen har en fallhöjd på 225m och en längd på ca 2km.

Den är brant och serpentiv-svängig!
 
Härnösand..

Ciao..

Den nämda backen i Härnösand är häftig...
Grabben går i skola där backen slutar och jag var med på inskolningen i Aug förra året, hade givetvis rekat backen på väg upp med bil, ( han bor 300 m ovanför där backen börjar, dvs bilvägens backe..) Tog på mig Inlinesen och hade en Stört!!kul tur nedför backen..
Mycket GO på den turen.. Jag hade dock ingen trafik därnere där korsningen är, men jag åker alltid mot biltrafiken så det var inga problem ändå...
Planerar till våren att åka hem ifrån Härnön på Inlinesen - till Gävle.. Har dock inte kollat än var jag måste ta buss... Men det fixar sig alltid...

Bara någon månad till, sen åker Grillorna på...

Ha det gott..

Henka.
 
Mo i Rana!

Där finns minst två backar som är omöjliga att klara sej nerför stående, åtminstone om man saknar broms.
Tro mej...
 
Reibel; sa:
Vet att det ska finnas en höjdare runt bokskogen/bara i skåne. Nybrobacken i Härnösand var också kul. Fick dock lite problem att stanna, då jag råkat bromsa ner hjulet till obefintlighet. Eftersom det är en trafikkorsning nedanför backen så blev det inte så kul. fick göra en obehaglig högersväng. Skönt efteråt!!!

Åkte i någon väldigt lång backe i Härnösand för fem-sex år sedan... Vet inte vad den heter, men när vi "klättrade" uppför den, så bedömde jag att den var två-tre kilometer lång. Vi släppte ner för den mitt i natten en vardag, när det inte var någon trafik... Snacka om ös! =)
Kan rekommendera Härnösand ifall man tycker om att åka nedförs med in-linesen!
/D
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.