Tips - inlinesrygga !

Skulle behöva tips på mindre ryggsäckar som det går att fästa ett par roller blades på.

Ämnar 'även' försöka täcka in så många som möjligt av nedanstående kriterier:

- Storl. 30+ liter
- Slitstark
- Förberedd för 'platypuspåse'
- God ventilation åt ryggen
- Möjlig dagstursäck för fjällvandringar,
såväl sommar som vinter

Vet att det är näst intill orimliga krav - men ämnar göra ett ordentligt försök att finna en verkligen funktionell produkt den här gången. :O)

Pris är ingen vesäntlig faktor - allt är intressant !!!

Har hittat ett par ryggsäckar av vilka en från North Face, 'Chill cats', är mest intressant - fast den verkar ha gått ur deras sortiment. Fann den dock på en affär för 1495.- Om någon har erfarenhet av den så tackar vi extra för det !

MVH:

/ David
 
Hötorget

i Stockholm står en kille och säljer JanSport-kopior på c.a. 30 l för 150:-! Kvaliteten är väl inte den bästa, men håller den en säsong så kan du glatt köpa en ny nästa höst när du ändå har tröttnat på den gamla.

/ G
 
McKinley Impulse 28

Har använt den i tre säsonger nu och är kanonnöjd, jag tror den uppfyller alla dina krav. Dessutom var den billig, under 500:-. Valet stod mellan denna och betydligt dyrare och jag ångrar mig inte.

/Benny
 
Tack för alla tips !

Har kollat upp samtliga och funnit två av dem riktigt intressanta - Haglöfs Tight Pro och Marmot-säcken som nämndes i den andra 'tråden'.

Är dock fortfarande mest inne på North Face 28l-säck 'Chill Cats' från 2001, men måste ta mig till Karlstad för att provbära den.

Om någon har någon erfarenhet av den - please come forward !!!

'PiZ'

/ D
 
Salomon

Jag kör ofta med en Salomon raid race 300 som finns litet överallt (tror Stadium har den) och naturligtvis även i "Salomonbutiken" i Stockholm (Sveavägen/Kungsgatan). Den funkade som ryggsäck för en veckas fjälltur i somras när jag bodde i stugor, är förberedd för drickapåse och har tillräckligt med spännen och jox utanpå för att fästa det mesta! Den är lätt och ventilerar OK. Kommer inte ihåg vad jag betalade men det var inte alltför mycket.

/R
 
Re: Salomon

rolekl; sa:
Jag kör ofta med en Salomon raid race 300 som finns litet överallt (tror Stadium har den) och naturligtvis även i "Salomonbutiken" i Stockholm (Sveavägen/Kungsgatan). Den funkade som ryggsäck för en veckas fjälltur i somras när jag bodde i stugor, är förberedd för drickapåse och har tillräckligt med spännen och jox utanpå för att fästa det mesta! Den är lätt och ventilerar OK. Kommer inte ihåg vad jag betalade men det var inte alltför mycket.

/R

Jo den funkar bra, när jag åker till Hyde Park för att rulla lite ryms inlinesen inne i raidracern utan problem. Går även att fästa dem utanpå om man vill. Den har ett särskilt fäste för hjälm också om man använder sådan.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.