Hjälp: Broms till UltraWheels

Jag har just upptäckt tjusningen med inlinesåkning och efter 2 veckors daglig åkning så är bromsen nersliten. Har övertagit ett par UltraWheels Coolmax 5 hjul som enligt uppgift köptes på Intersport nånstans i Stockholm för 2 år sen. Nu vill Intersport inte kännas vid Ultrawheels och dom bromsar som fanns i sortimentet passade inte, så jag undrar om nån vet nån återförsäljare, helst i Stockholmstrakten, som kan hjälpa mig.
 
Nu vet jag inte riktigt hurdan broms Ultra Wheel har, men ifall det är en vanlig blockbroms (en bromskloss vid hälen), så kan man såga till en gammal hockey-puck och skruva fast (fungerar utmärkt)... sen blir det fina svarta spår när du bromsar oxå! :)
Såga ut konturen så att den passar in i fästet för bromsklossen, markera var bulten som håller fast klossen skall sitta och borra ett hål där. Sen är det bara att skruva fast å köra!

/D
 
Hittade bromsklossar som passar på Länna Sport i haninge, men tack för tipset. Såg en tråd där någon hade skurit till klossar av gamla MC-däck. Det verkar ju bra, men jag är lat så finns det att köpa så...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.