Gummisko till stavar?

Har nyligen upptäckt inlineåkning med stavar till min förtjusning. Verkligen en sport som passar mig. Frågan jag har är: nu kör jag med vanliga stavar med hårmetallspets. Och det går ju bra men jag undrar om det finns någon sorts gummisko till stavarna som inte slits och ger lite bättre grepp?

Jag vet att det finns till sådana stavar man har för stavgång men dom kanske inte fungerar speciellt bra till det trycket som blir av inlineåkning?
 
Sätt på coromantspetsar.det finns enkom till rullskidåkning att köpa,annars får du inget grepp.Vanliga skidspetsar slits ned på nolltid mot asfalten.
 
Både Naturkompaniet och Stadium har gummiskydd till vandringsstavar. Ska du köpa så är tipset att ta med de stavar du använder, för det finns lite olika diameter på hålen.

/Ulf
 
brigas; sa:
Sätt på coromantspetsar.det finns enkom till rullskidåkning att köpa,annars får du inget grepp.Vanliga skidspetsar slits ned på nolltid mot asfalten.

Japp, de brukar kosta runt en hundralapp på t.ex. Intersport. De limmas dit, så be att få köpa lim också. Det fungerar utmärkt att använda en varmluftspistol för att smälta limmet!

Att använda gummi låter som en idiotisk idé, då jag har väldigt svårt att kunna tro att du får något fäste med dessa i lite högre hastighet.
 
Marte; sa:
Japp, de brukar kosta runt en hundralapp på t.ex. Intersport. De limmas dit, så be att få köpa lim också. Det fungerar utmärkt att använda en varmluftspistol för att smälta limmet!

Att använda gummi låter som en idiotisk idé, då jag har väldigt svårt att kunna tro att du får något fäste med dessa i lite högre hastighet.

Ok, ska kolla upp intersport, köpte mina inlines där. Och vid närmare eftertanke på är nog gummi ingen bra idé. Tänk om det börjar regna när man är ute och åker. Hur bra grepp får man då?
 
Kombinerad gummi och metall

Jag har sätt en kompinerad gummi och metall spets på Team Såportia i Jönköpoing. Det var Axis som sålde som. Gummit omslöt hela spetsen utom själva spetsen. Har dock inte provat det. Kör själv mycket med rullskidspetsar.

/Jakob
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.