Gissa position Stockholms län

Det stämmer, Thure!
Intill den rovfågelspåret fram till den utfodringsplats man gjort där.
Mycket riktigt fick jag se en havsörn också, men det blev inget foto på den.
 
Intressant med tippar och slalombackar som ger annorlunda skådarplatser. Är du fågelintresserad?

Var är bilden nedan tagen?

Thure
 

Bilagor

  • 2020-05-15 07.39.25.jpg
    2020-05-15 07.39.25.jpg
    118.3 KB · Visningar: 194
Populär seglingsplats vad det verkar, med en, kanske två master i fonden. Rör man sig ofta på vattnet så är det nog ganska lätt att hitta rätt.
Men som landkrabba så blir det en vild gissning, som vanligt.

Älgöfjärd väster om Vindö/Djurö?
 
Jag gör antagandet att det är en farled vi ser framåt till vänster.
Eftersom solen står högt och kommer från höger i bild, så verkar det rimligt att det är den ganska låna norrgående sträcka som syns.
Fotografen står då ganska högt.
Siarö?

En vild gissning, men mitt antagande om farled kanske är rätt?

(Och som svar på din fråga Thure, mja jag är väl fågelintresserad av normalgraden, men våra stora rovfåglar är ju något särskilt. Jag rekommenderar ett besök om man har vägarna förbi. Googla på Havsörn, Huddinge, så hittar du bra info)
 
Lasses gissning är närmre men ditt antagande om ljuset stämmer också rätt bra pysen78 bildriktningen är ONO och bilden tagen vid 12-tiden förra lördagen.

Thure
 
Mitt i prick Djuröbron är rätt svar. Fram till 1962 var det vägfärja mellan Fågelbrolandet och Djurö.

Största bron i Stockholms skärgård enligt wikipedia fast frågan är om inte Farstabron är längre.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.