Omni lite TI - svårt få eld på gas, munstycken fel?

Tjena!

Precis införskaffat en ny spis,
Får igång den med bensin utan problem men med gas (primus powergas) får jag inte igång lågan..

Använder munstycket 0.36... I bruksanvisningen står det 42 ska användas för gas men fick inte ens ett sådant till (helt nytt kök) om det nu är fallet... hittar inte på hemsidan att jag kan beställa ett 42 munstycke heller... kluven..

Något speciellt man måste göra när man använder gas? Gas brukar bara vara till plugga på och tända så är det klart...
 
Kolla en gång till i väskan. När mitt kök kom, var det ett munstycke monterat, och två munstycken på en liten pappbit i lilla dragkedjefickan.

Jag lade pappbit o munstycken i en liten ziplockbag för att de skulle vara lättare att hitta.

Och som redan nämnts verkar du ha fel manual.

/John
 
Senast ändrad:
Felsökning:
Pyser det om köket när du öppnar gaskranen och brännarkranen?
Ta loss brännarkroppen, smeta på såpvatten på munstycket, öppna kranarna. Bubblar det?

/John
 
Kolla en gång till i väskan. När mitt kök kom, var det ett munstycke monterat, och två munstycken på en liten pappbit i lilla dragkedjefickan

Även mitt kök levererades med 0,36 munstycket monterat och de andra två instuckna i pappkartongen i ett sidofack (köpte kit med medföljande mindre bränsleflaska i samma kartong)

Har du kollat att det pyser när du drar på kranen, så det inte är något fel på gastubens ventil?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.