Era vandringsplaner 2016?

Om du letar efter sällskap för din vandring, så passar våra planer kanske ihop. Har själv mest gjord vandringar runt 10mil än så länge.
Skrev här lite om mina funderingar kring "den stora" vandringen nästa år. http://sarapatur.blogspot.se/2015/11/plans-for-2016.html

Kul blogg, den åker till samlingen. :) Det vore kul med sällskap ifall man hittar någon med liknande målsättningar, planen än så länge är att gå solo. Har du någon tidsbild för gröna bandet? Jag vill i alla fall hinna så långt som möjligt och därför gå så långa dagsetapper jag orkar (utan att göra det till någon slags tävling).
 
I jan blir det en 2 v tur i Malingsbo-Klotens naturvårdsområde i Dalarnas och Örebro län.
I slutet av maj eller början av juni en vandring i Muttos.
Mot slutet av året ( under tidig vinter ) tänker jag vandra någonstans i Gävleborgs län.
 
Kul blogg, den åker till samlingen. :) Det vore kul med sällskap ifall man hittar någon med liknande målsättningar, planen än så länge är att gå solo. Har du någon tidsbild för gröna bandet? Jag vill i alla fall hinna så långt som möjligt och därför gå så långa dagsetapper jag orkar (utan att göra det till någon slags tävling).


Tack för komplimangen om bloggen. Har nyss börjat med att samla mina stora och små äventyr där, känns fint att ha ett ställe för alla kort som jag tar.

Back to topic: jag är väldigt flexibel vad som gäller planeringen för Gröna Bandet. Jag vet också att det är inte så sannolikt att hitta någon som vandrar hela vägen med mig (och i samma rytm). Men att gå åtminstone en del med sällskap hade varit roligt!
 
Senast ändrad:
Vandringskamrat sökes för Inkaleden mm Peru

Hej,
Under nästa höst/vinter planerar jag vandra Inkaleden och gärna då också någon annan vandring i Peru, t ex i Huascaran. Jag kan resa ut fr o m okt/nov och vara borta upp till två månader.
Som vandrare & reskamrat platsar jag nog mittemellan bekväm turist och hardcore äventyrare. Jag fjällvandrar gärna ensam i Sverige och Norge, men har inte rest i Sydamerika. Vandring där skulle vara både roligare & tryggare i gott sällskap, och bland mina vänner finns ingen som kan följa med.
Hoppas därför kunna hitta någon el några likasinnade på detta forum, här finns ju så många härliga och spännande resplaner. Hör av dig alltså om du vill göra sällskap på denna trip!
/Stina
 
Om du letar efter sällskap för din vandring, så passar våra planer kanske ihop. Har själv mest gjord vandringar runt 10mil än så länge.
Skrev här lite om mina funderingar kring "den stora" vandringen nästa år. http://sarapatur.blogspot.se/2015/11/plans-for-2016.html

Snygg blog Sara blir lite inspirerad att bli lika strukturerad med packningen... ha det gott i Grövelsjön...
Jag kör everytrail.com som har karta för att dokumentera men tyvärr känns det som den siten håller på att dö.....
 
Snygg blog Sara blir lite inspirerad att bli lika strukturerad med packningen... ha det gott i Grövelsjön...
Jag kör everytrail.com som har karta för att dokumentera men tyvärr känns det som den siten håller på att dö.....

Tack! :)
Att planera packningen på detta sätt är någonting som jag älskar. Det gör jag varje gång, innan jag går på tur.

Jag dokumenterar mina vandringar ibland med Wikiloc, vilket är liknande everytrail. Sidan är inte så populårt i norra Europa men väldigt stor i Spanien och Portugal, där jag använde den mest.
 
Ta och gå fler etapper på Sörmlandsleden.
Hade tänkt semestra och vandra i Jämtland, dock bojkottar jag det länet tills Långforsen fredas, för evigt!
Så nu blir det troligen något i Dalarna i stället under sommaren!
 
Det blir dags- och helgturer i skogarna hemmavid som vanligt. Och så planerar jag en tur i fjällen i sommar, det blir Sarek eller Padjelanta. Det beror lite på hur länge snön ligger kvar. I somras fick man ju klafsa runt i blötsnö till midjan och det var ingen höjdare, ska försöka undvika det nästa tur.
 
Jag satsar på gröna bandet eller annan långvandring!

Tack för komplimangen om bloggen. Har nyss börjat med att samla mina stora och små äventyr där, känns fint att ha ett ställe för alla kort som jag tar.

Back to topic: jag är väldigt flexibel vad som gäller planeringen för Gröna Bandet. Jag vet också att det är inte så sannolikt att hitta någon som vandrar hela vägen med mig (och i samma rytm). Men att gå åtminstone en del med sällskap hade varit roligt!

Sara, jag vill gärna ha sällskap en bit på min vandring om det blir så att du satsar på gröna bandet! Jag kommer troligtvis gå första och sista etappen med en kompis, men däremellan är jag själv. Om det inte passar tid- och taktmässigt, vore det trevligt att stråla samman nånstans på vägen om inte annat. :)
 
Sara, jag vill gärna ha sällskap en bit på min vandring om det blir så att du satsar på gröna bandet! Jag kommer troligtvis gå första och sista etappen med en kompis, men däremellan är jag själv. Om det inte passar tid- och taktmässigt, vore det trevligt att stråla samman nånstans på vägen om inte annat. :)

Skickade ett meddelande till dig :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Elserrr Era vandringsplaner 2015? Trekking 37
Gunnar81 Island 2016 Trekking 6

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...