Era vandringsplaner 2015?

Massa veriabler.

Om jag inte ändrar inriktning funderar jag på kungsleden/sarek. (Bara för att man ska.) Slår planerna in så misstänker jag Getryggen i höst. (Ligger inte på mitt bord) för att sedan dra iväg på MASSA annat i 1,5 år feamöver. :)
 
Det som är planerat just nu är en vecka runt Abisko i augusti och så några dagsturer på Gran Canaria i april (är mest klätter- och dykfokus på den resan).

Finns andra, storslagna planer också. Men där är det mer osäkert om det blir av eller inte.
 
Hemmavandring i år - Sörmlandsledens så långt jag orkar o förutsättningslöst. Förra året hade jag glädjen att vandra Caminon t Santiago de Compostela m min 16åriga dotter. Det blev 40 mil vandring av 70, m start fr Pamplona. Blir nog hela själv, eller m maken, nästa sommar.
 
I september påbörjar jag ett mångårig projekt - jag ska vandra hemifrån Åre till Santiago de Compostela i nordvästra Spanien. Eftersom jag har barn hemma får jag dela upp vandringen i etapper de första åren - i september blir det de 21 första milen mellan Åre och Grövelsjön. Resterande 120 mil av den svenska delen av leden till Varberg (E1) tänker jag vandra i etapper de kommande åren. Ska bli oerhört kul!
 
Då jag förhoppningsvis kommer in på utbildningen jag har sökt så har jag ett par frågetecken så här långt, men jag har tänkt köra hela Kungsleden enbart med Pemmikan efter att ha läst Svante Sundelins blogg då jag fann det otroligt intressant och vill gärna veta hur min egna kropp svarar på det.

Hade ett samtal för något år sedan med en inföding i nord amerika under en tur där nere som berättade om just pemmikan och säl oljans påverkan på kroppen och att testa det ska bli jätte roligt !

Kommer dock enbart tälta.

Om inte jag kommer in på Utbildningen kommer jag dock att packa Ryggan efter Kungsleden och åka och paddla Bear rain forrest i BC Kanada eller paddla Wind river i NWT i Kanada, vi får se vad det blir ;)
 

avslutad210712

Gäst
Med tanke på att mina planeringar aldrig blir klara mer än max två veckor i förväg (finns en fördel att bo så man slipper boka tåg/flyg utan bara sätta sig i bilen alternativt på bussen) så har jag lärt mig att inte skriva alltför mycket om dem men grovplaneringen ser ut så här. Sen beror det också på vi beviljas semester.

Två turer på vardera ungefär 10 dagar.

Preliminärt två turer i Sarek varav den första direkt när semestern beviljas och då förhoppningsvis i mitten på juli och den andra i slutet av semestern som förhoppningsvis är fem veckor lång.

Sen kan det ändras så att första turen blir i Kebnekaise/Abisko/Norge. I fjol kom värmen och snösmältningen igång precis den dag vi tog bil/buss/tåg upp till Riksgränsen vilket fyllde vattendragen med vatten. Fördelen att gå i det området är att man kan hitta broar över vattendragen även om det kan innebära "vissa" omvägar.
 
Planerna är:

*Minst en utenatt per månad.
*Långhelg, antagligen i Skarvheimen med frun och min syster i sommar.
*Några kortare (2-3 övernattningar) skogsturer.
*Vandra Rondanestien i september, ca 2 veckor solotur med hund.
 
Två turer är inplanerade i år, dock bara "inrikes";

En tur med en kollega i Keb-området, Abisko - Alesjaure - Nallo eller Vistas - Unna Räitas - Tarfala - Nikka
Så är tänket i alla fall, vi är styrda till Kiruna som utgångspunkt eftersom vi måste åka tåg/buss/flyg ganska långt för att komma upp.

Vi hade tänkt oss en tur i Sarek men det fick stryka på foten eftersom det blir när båtar och sådant verkar slutat gå.
Så det får bli nästa år, när semestern ligger bättre.

Den andra turen blir med barn, fru och svärföräldrar i Jämtland, det är premiärtur för svärföräldrarna så det blir en behaglig stugtur i makligt tempo.

/Andreas
 
Fjällvandrade för första gången förra året på midsommar, Jämtlandstriangeln, lite äventyrligt då det regnade o snöade plus lite stormbyar uppåt Blåhammaren, men härligt ändå .

I år blir det en solotur några dar/vecka nånstans, troligen i Jämtlandsfjällen, efter midsommar och sen Fjällräven classic i augusti, solo men hoppas hitta lite trevligt folk att gå med.

Sedan blir det förhoppningsvis lite småturer i Stockholmsområdet med en o annan övernattning - kan nog få med frun om det är en enstaka varm natt ;)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Magnus H Era vandringsplaner 2016? Trekking 75
lavaform Vandringssällskap över Island 2015 Trekking 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.