Era vandringsplaner 2015?

Hur ser planen ut för ert 2015? Långvandringar? Åka nånstans på semestern? Bara korta turer? Berätta för mig!

Vi kommer att vandra på vår sommarsemester, det lutar åt balkanområdet men exakt var och vilket land har vi inte fastställt. Som "försäsongsvandring kör vi några helgtripper längst upplandsleden.

Förra året var vi två veckor på island, varav en vecka på hornstrandir. Fantastiskt trevligt och rekommenderas!

Vad har ni för planer?
 
Jag planerar att gå en sväng i Sarek i slutet av säsongen. Blir in Sitoälvsbron-Aktse, vidare in i Rapadalen. Korsa Rapaätno in i Sarvesvagge. Över till Alkavagge sen Mikka och knata ned och in i Pastavagge. I Pastavagge tänkte jag ta ned i Skaitasvagge och över tillbaka till Rapadalen och fortsätta söder på höjd bakom Skierfe sen åter till bilen vid Sitoälvsbron. Åtta till tio dagar med en polare. Ska bli intressant med snötillgången i passen sent på vandringssäsongen.

/Ingvar
 
Planerade att gå Dolpo trek i Nepal till hösten. Men det höga priset och att gå i en stor grupp har fått mig att tveka. Kanske går everest området istället eftersom jag kan gå där utan guide eller annat tjafs. Och jag har inte gått där.

Vandrade på La Palma för tre veckor sen. Väldig bra ö för vandrare.
 
Här i Sverige tänkar jag gå Bohusleden.

Utomlands blir det Schweiz!!!! Det blir lite vandring i Gimmelwald området och förhoppningsvis en glaciertur på Aletsch.
 
Jag har tänkt mej Laxaleden i Blekinge med frun en helg till våren när löven börjat slå ut (och naturen rumt mörrumsån blir vackrare). Framåt augusti-september blir det nog även Jotunheimen med en vän. Det är väl det som är planerat hittills. Jag är dock sugen på några fler kortare vandringar med 1-2 övernattningar men har inte planerat mer än.
 
Hur ser planen ut för ert 2015?

Planerna är lite vaga än så länge men Everest Trek i april-maj lutar det åt då vi redan köpt flyg. Startar eventuellt i Tumlingtar och avslutar i Jiri så det blir runt 40 dagar inklusive Renjo La, Gokyo och Kala Pattar:

Sen ska jag till Indien och drömmen är att gå en månad i Ladakh i sommar men jag har inget tält med mig, har redan lämnat Sverige, och min vandringspartner är inte så förtjust i höjden där runt 5000 meter. Så vi får se det kanske kan bli andra vandringar i norra Indien istället men tältfrågan måste ändå lösas.

Sen hoppas jag på något i höst också beror på vart jag befinner mig då. Möjligen Nepal igen. Everest Trek har jag gjort 5 gånger tidigare men aldrig från Tumlingtar. I Indien har jag icke vandrat tidigare.

Intressant tråd förresten.
 
Idag ser planerna ut att bära söderut till Afrikas tak ...men det kan eventuellt bli framskjutet till feb 2016. I övrigt blir det Jämtlandsfjällen med utgångspunkt Storulvån...o en hel del utflykter på lederna hemmavid. En kajaktur i S:t Anna skärgård finns också med i agendan :)

Hej hopp // Johan
 
Troligen Nikaloukta-Katerjokk, den norska vägen så att säga, väster om Sälka
Avslut med bastu och god mat i fjällklubbens stuga vid Katterjaure såklart
 
Sommaren 2015 kommer att bli min första ensamvandring.
Årets vandring blir Tour du Mont Blanc.
2 veckor är inbokade (29-30) så hoppas att kunna uppleva så mycket som möjligt av alperna.
 
Kul att höra om era planer! Häftiga vandringar planerade! :D Jag vandrar med min sambo och vi är ganska gröna, förra somarens vandring i isländska hornstrandir var vår första vandring utanför sverige, men nu har vi blodad tand!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Magnus H Era vandringsplaner 2016? Trekking 75
lavaform Vandringssällskap över Island 2015 Trekking 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.