EverstLeden?

Nepal i höst, någon?

Jag kommer till Kathmandu 14 september och har i tankarna att gå från Jiri till Gokyo/Kala Pattar och retur. Tänker inte ge mig av förrän jag hittad folk att gå med. Har vandrat i Nepal tidigare. Tänker inte göra någon brådska och ta massor av fotostopp. Vandring för vandringens egen skull och denna gång lockar byarna lika mycket som bergen.

Är det någon som är sugen är det bara att mejla.

/Svante
 
Everest BC i Okt

Hejsan Svante,

jag och en kompis skall gå Jiri-EverestBC-ChoLa-Gokyo-Jiri (Lukla) i okt i år. Vi landar i New Dehli Må 29 kl 00,35 och beräknar att åka från Kat på To eller fredag morgon (2-3/10). Vi har i och för sig beräknat att gå rätt så långt varje dag i början på "låg" höjd men det kunde vara kul att ses någonstans på vägen.

/Magnus
 
Hej Magnus!

Vi får se. Inte alls omöjligt. Har gott om tid och kommer nog göra ett längre stopp kring Namche för att fota och insupa miljön. Ni kan mycket väl vara i hälarna på mig när det är dags för högre höjder och rutten B.C.-Cho La-Gokyo låter intressant om inte höjdsjukan slagit ut mig innan dess.

/Svante
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fskjbolin Utrustning och forberedelser for Everstleden Trekking 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.