Delat vs odelat fiskespö

Ah nej jag har ingen sådan utrustning.
Men jag gillar att kolla på saker och ville veta hur dom är.
Hade en ide om att eventuellt skaffa ett i framtiden för att prova om det är annorlunda än vanliga tvådelade. Men efter att ha läst vad ni skriver så fortsätter jag med mina tvådelade. :)

Har lite fiskeabstinens så det är mycket tid på nätet nu tittandes på utrustning haha!

Ok! Spöna med hel klinga i glasfiber el. vad det är för material i dagens havsfiskepsön är byggda på ett annorlunda sätt och det är ju för att dom ska tåla en större belastning när du har en fight med en tonfisk, black el. blue marlin, m. fl arter. Rullfästen är kraftigare och även delningen mellan handtag och klinga. Du har dubbla lindningar över och ovanpå på fötterna och dom är i regel försedda med trissor.

Jag har ute denna till försäljning men du kan få köpa den om du vill ha Rullarnas Rolls Royce i ditt sortiment.
https://www.fiskesnack.com/search?q=everol+6/0&searchJSON={"keywords":"everol+6/0"}
;):)
 
Flerdelade spön har klara fördelar jämfört med ex teleskopspön när man söker lätt transporterbara spön. Störst påfresning (stress) på en klinga är alltid mitt mellan två spöringar, och det är omöjligt att uppnå bra ringsättning på ett teleskopspö. Vill man dessutom minimera stressen på holkarna på ett flerdelat spö placerar man lämpligen spöringarna direkt på honholken i samma lndning som används för att förstärka holken.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
cyanopsis alternativ tub till 7-delat flugspö Fiske 14
Jensa Srömsländan (soft)4-delat Fiske 3
såg Fiskespö Fiske 6
eXXtremNinja Nytt fiskespö. Fiske 11
LosLocos Vilket fiskespö ska en köpa?? Fiske 11
ique Lämpligt fiskespö för vandring? Fiske 13
gubbenilådan Val av fiskespö Fiske 2
JonRoo Köp av fiskespö? Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.