Gissa position

avslutad210712

Gäst
Min PERSONLIGA uppfattning är att det är trist att det här har blivit en Norgetråd.

Skapa Er egen Skånetråd, Stockholmstråd, Norgetråd eller vad Ni vill men låt det här vara en Sverigetråd.

Trist att det spårade ut men jag förstår att fjällproffsen vill ha det så,
 
Håller med föregående talare! Bor i Finland men har trots det vandrat mera i Sverige pga de fantastiska lederna o vyerna! Har aldrig vandrat i Norge!
 
Det är inte heller Galdhøpiggen, utan den mer djärvt formade Knutsholstinden.

En vacker topp, vars enklaste bestigningsväg (och den enda bestigningsväg som inte kräver klätterutrustning) var svår för mig att hitta.

Här ser vi toppen som den ser ut från Surtningssue respektive Gjendetunga.

Men låt oss återgå till bilder från Sverige i fortsättningen.
 

Bilagor

  • DSC_8827.jpg
    DSC_8827.jpg
    227.5 KB · Visningar: 402
  • DSC_6934.jpg
    DSC_6934.jpg
    246.4 KB · Visningar: 389
Får jag göra ett försök att vara "laglydig"? Vad har jag i kikaren och var står jag?
 

Bilagor

  • P1000124 - 1.jpg
    P1000124 - 1.jpg
    27.1 KB · Visningar: 333
Sjösystem i en dalgång med ganska beskedliga fjäll på sidorna, inga särskilda kännemärken..........känns inte som Lappland. Jämtland kanske?
 
Får jag göra ett försök att vara "laglydig"? Vad har jag i kikaren och var står jag?
Du är kanske inte så "laglydig" i alla fall? Kan du stå med Sverige strax bakom ryggen och kika längs Jetnamsvatnet vidare in i Børgefjell Nasjonalpark och därmed är allt i bild Norge?

Är egentligen fullt upptagen med en flytt så om jag skulle ha rätt är det lika bra att inte invänta mig för en ny bild...
 
Tobbe C, du har fel men delvis rätt ändå.
Jag försökte vara "laglydig" eftersom jag har Sverige i kikaren men jag står i Børgefjell Nasjonalpark i Norge och kikar österut längs Jetnamsvatnet.

Per skrev "känns inte som Lappland. Jämtland kanske?" - enligt mig så ser man/anar man både nordligaste delen av Jämtland samt några toppar i Lappland.

Den possition där jag står:
WGS84
65°6'56.2"N
14°6'49.8"E


Eftersom Tobbe C tydligen är upptagen med en flytt lämnar jag öppet för någon annan att bidra men en ny fråga.
 

Bilagor

  • P1000124.jpg
    P1000124.jpg
    80.5 KB · Visningar: 253
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.