Gissa position

Chansning

En grov chansning men friskt vågat:

Jag tyckte jag kände igen mig från en vandring i somras: efter uppstigning i Jeknavagge mellan Alkavagge och Sarvesvagge (från Alkavagge) kommer man till en passpunkt där man kan vika av österut för att efter ytterligare stigning komma förbi Svenonius glaciär och sedan till L-lahko.

Jag tänkte mig att fotot såg ut att vara taget just när man vikt av österut, bakåt från färdriktningen räknat?

Charlotte
 
Alldeles riktigt

Jag tror du står vid den lilla sjön 1167 i Kaskasavagge och plåtar västerut mot Knivkammen och Ceakcahjälmen

Tagen i början av juli för några år sedan. Längre fram så var hela dalbottnen snötäckt så jag fick pulsa flera km i sockersnö som inte bar alls - gissa om jag var glad när jag äntligen kom ut på andra sidan...
 
Nej men för bövelen -- det är ju Sårjåsjávrre! Jag tyckte väl att fjällen i bakgrunden såg ut som de i närheten av Sorjushytta, men fick inte ihop perspektivet.
 
Ja... så klart. Den lilla kullen bakom konsul Perssons stuga blir med ens tydlig och klar. Men varifrån är den tagen? Med fet tele från Nordkalottleden?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...