Böcker, film, media Diskussioner om böcker, film och annan media som inte passar i mer specifika forum

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2016-11-28, 13:24
anders. anders. är inte uppkopplad

del1 monsen

Testade länken på NRK till avsnitt 1 säsong 2 av Monsen men får det inte att spela upp
kan man inte se om man bor utanför norge?
kan ju kanske vara datorn också har IE 9 som webbläsare om det spelar roll

Anders
Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 13:59
tomhylsan tomhylsan är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av liljenstar Visa inlägg
Finns en liten symbol nere i högra hörnet på "videorutan". En kvadrat med ett streck i underkant.
Texten verkar dröja någon dag. Avsnitt tre hade premiär i lördags. När jag skulle se det igår eftermiddag så fanns ingen text. När jag testade nu precis så var texten uppe.
Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 14:03
Lico Lico är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av anders. Visa inlägg
Testade länken på NRK till avsnitt 1 säsong 2 av Monsen men får det inte att spela upp

Anders
Har kollat på de 2 första av säsong två från Sverige och det funkade bra men jag kör visserligen Chrome om det kan vara någon betydelse.
Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 14:04
Erik3 Erik3 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av anders. Visa inlägg

Anders
Det funkar att se i Sverige utan problem, däremot kan inte jag se nrk från deras app, alla program hänger sig efter typ 30 sekunder, på datorn har jag kollat via chrome och då funkar det utmärkt.
Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 15:08
Danne W Danne W är inte uppkopplad

Det har funkat finfint att kika med appar för mig (iPhone och Apple TV). Internet Explorer kan jag tänka mig strular, om man kikar från dator måste man nog se till att tillägg och sånt för att visa streamad video i browsern är uppdaterad.
Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 15:14

Citat:
Ursprungligen postat av Danne W Visa inlägg
Det har funkat finfint att kika med appar för mig (iPhone och Apple TV). Internet Explorer kan jag tänka mig strular, om man kikar från dator måste man nog se till att tillägg och sånt för att visa streamad video i browsern är uppdaterad.
Jag kör android på plattan och har även provat en fabriksåterställning och ominstallation av appen men felet kvarstår, samma tv-program som strular på plattan funkar i datorn så det bör inte vara landsbegränsningar son spökar. Förmodligen är det min platta som är boven då den delvis är buggig även i andra sammanhang.
Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 16:11
smux smux är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Erik3 Visa inlägg
Jag kör android på plattan och har även provat en fabriksåterställning och ominstallation av appen men felet kvarstår, samma tv-program som strular på plattan funkar i datorn så det bör inte vara landsbegränsningar son spökar. Förmodligen är det min platta som är boven då den delvis är buggig även i andra sammanhang.
Nu har jag inte provat med min platta (Nexus7) men idag kör jag via mobilen (Android) och NRK appen via mitt WiFi (har bredband 100/10 via fiber). Fungerar hur bra som helst utan några störningar, även när jag castar till TV'n via Chromecast.
Testa att ladda ner NRK appen som är gratis från Playstore och testa istället för att köra via browsern.
Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 16:34

Citat:
Ursprungligen postat av smux Visa inlägg
Nu har jag inte provat med min platta (Nexus7) men idag kör jag via mobilen (Android) och NRK appen via mitt WiFi (har bredband 100/10 via fiber). Fungerar hur bra som helst utan några störningar, även när jag castar till TV'n via Chromecast.
Testa att ladda ner NRK appen som är gratis från Playstore och testa istället för att köra via browsern.
Jag kör appen, nrks hemsida säger att det inte går att köra i webbläsaren på plattor/mobiler och vägrar starta filmen. Det är endast på datorn jag kör via webbläsare. På appen låser det sig alltid på exakt samma ställe och det är efter någon minut eller så, jag har 100/100 fiber och allt annat funkar så det är förmodligen plattan i kombination med appen som inte kommer överens...
Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 16:38
Morgan Morgan är inte uppkopplad

Jag kör ingen app..... bara trycka på play på denna länken
https://tv.nrk.no/serie/monsen ... 2/episode-1#

Kör iPad och Apple tv
Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 16:42

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan Visa inlägg
Jag kör ingen app..... bara trycka på play på denna länken
https://tv.nrk.no/serie/monsen ... 2/episode-1#

Kör iPad och Apple tv
Funkar inte på android, när man trycker på play kommer man till en sida som säger att man måste ladda ner en app för android
Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 17:52
KLAGER KLAGER är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Erik3 Visa inlägg
Funkar inte på android, när man trycker på play kommer man till en sida som säger att man måste ladda ner en app för android
Det går väl att byta browser presentation, så att de inte vet att man använder android
Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 19:40

Citat:
Ursprungligen postat av KLAGER Visa inlägg
Det går väl att byta browser presentation, så att de inte vet att man använder android
Om du menar att man använder funktionen "begär skrivbordsversion" när man laddar in sidan så räcker inte detta heller, det har jag redan provat. Några andra försök än så har jag inte gjort.

Det går säkert att komma runt problemet med mer avancerade försök men för mig funkar det bra att kolla via dator istället och då har jag helt enkelt valt att göra det.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:31.

Logga in