Lifta genom Sverige,Finland,Baltikum med minimal budget.

Så jag har gått i tankarna att lifta/gå igenom dessa länder. Eventuellt så blir det Polen,Tyskland och Danmark också. Tanken är att göra det så billigt som möjligt.

Är det någon som har liftat genom dessa länder och kan tala om det är svårt att få någon att plocka upp en? Känns som att det skulle bli enklast i Baltikum och svårast här i Sverige.

Tips på några ställen som man absolut måste besöka?

Något annat särskilt man skall tänka på?

Och framförallt är det någon som kan tänka sig att hänga med?
 
Så jag har gått i tankarna att lifta/gå igenom dessa länder. Eventuellt så blir det Polen,Tyskland och Danmark också. Tanken är att göra det så billigt som möjligt.
Är det någon som har liftat mycket genom dessa länder och kan tala om det är svårt att få någon att plocka upp en? Känns som att det skulle bli enklast i Baltikum och svårast här i Sverige.
Tips på några ställen som man absolut måste besöka?
Något annat särskilt man skall tänka på?
Och framförallt är det någon som kan tänka sig att hänga med?

Oj vilken rolig idé önskar jag kunde hänga på men har ingenstans att lämna barnen :(

Låter väldigt spännande att försöka göra det med en minimal budget. Vart hade du tänkt sova? Ska du åka igenom hela Sverige över till Finland och sen ner? Vart kommer du starta? Förlåt för alla frågor men blev så nyfiken vad du har tänkt dig :)
 
Oj vilken rolig idé önskar jag kunde hänga på men har ingenstans att lämna barnen :(

Låter väldigt spännande att försöka göra det med en minimal budget. Vart hade du tänkt sova? Ska du åka igenom hela Sverige över till Finland och sen ner? Vart kommer du starta? Förlåt för alla frågor men blev så nyfiken vad du har tänkt dig :)

Ja tanken är då att ha med ett tält. Sedan tänkte jag ta hjälp av en sida som heter helpx. Där kan man hitta värdar som man kan jobba hos för mat och husrum, eventuellt lite fickpengar också. Tänkte även använda mig utav couchsurfing.

Jag bor just nu i Uddevalla som ligger cirka 8 mil norr om Göteborg så startplatsen blir nog där. Och sen vidare norrut över till Finland och sen är det bara att börja röra sig söderut. :)

Allt hänger på om någon vill följa med. Tyvärr så har jag ingen i min bekantskapskrets som gillar att vara utanför sin bekvämlighetszon.
 
Kul ide, Var dock uppmärksam. Tältade på en till synes öde plats i ett skogsområde i Polen för ett antal år sedan. På kvällen när vi vilade i tältet hade någon smugit sig fram och stulit två campingstolar och en insektshåv. kan säga att vi packade snabbt ihop tältet och drog.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...