Gissa platser i Gästrikland

Är det

Gästrikeledens markering man anar på den stora bilden? Anar också en brygga i vägens förlängning bortanför den turkosa bilen. Verkar gå både telefon- och kraftledning utmed vägen med en korsning över vägen i anslutning till det förda huset vilket man skulle kunna använda om man kartspanar på www.gis.lst.se och zoomar in till ekonomiska kartan.

Hur är det med vägen på åsen genom Hedesundafjärden söder om Hedsunda? Jag minns den som bredare än den här vägen.

Thure
 
Att döma av skuggor och tidpunkten på bilden (13.01) så verkar vägen förbi stugan gå i ungefär nordöstlig riktning.

M
 
En möjlig plats

är strax öster om Kvillanudden utmed Gästrikeleden. Skall vi säga typ 6-700 meter från Kvillanudden? Tror att det bara är en telefonledning som ej finns med på kartorna efter att ha granskat bilden ytterligare.

Jag såg inte Tobbes ytterligare ledtråd 16:27 förrän efter jag skrivit in detta.

Thure
 
Senast ändrad:
Med tanke på tidspannet mellan denna bild och bilden på naturreservatet så lutar jag också åt Thures ide... Den ledtråd som kunde zoomas in i bilden, kan det möjligen vara den stora kraftledningen över Dalälven?


/Micke


Oj nu hann tobbe emellan....
 
Senast ändrad:
Ser

ut att kunna vara ännu en bild från väg 272 vid den öppningsbara vägbron mellan Västra och Östra Storsjön söder om Sandviken.

Därförbi har jag ett handfull gånger åkt skridskor fast vi brukar gå över vägen och åsen en bit norr om där bilden är tagen.

Thure
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.