Gissa bilder i Gävleborgs län

Visst är det Oppsjön! Trodde jag skulle lura dig och övriga en längre stund, men se det gick inte.

Du får ledtrådsbilden ändå:
xx114b.jpg


Efter att ha tagit bilden så skulle jag vända bilen i vägskälet strax norr om där jag tog bilden. Det bar sig inte bättre än att jag kom ut i snövallen och kanade ner med höger hjulpar. Som tur var hade jag stora snöskyffeln med i bilen...
 
Efter att ha tagit bilden så skulle jag vända bilen i vägskälet strax norr om där jag tog bilden. Det bar sig inte bättre än att jag kom ut i snövallen och kanade ner med höger hjulpar. Som tur var hade jag stora snöskyffeln med i bilen...

Som om det inte är nog med snöskottning hemma... ;)

Lite flax att ta den på första försöket. Kontrar med en mer civiliserad miljö och vill veta platsen samt vilket årtal byggnaderna (och det som finns omkring) togs i bruk.
Calle
 

Bilagor

  • IMG_12.jpg
    IMG_12.jpg
    81.7 KB · Visningar: 475
Helt rätt! Platsen är alltså travbanan i Bollnäs, vilken togs i bruk 1955. Tidigare körde dom visst trav på sjöisar. Bifogar en lite mer informativ bild, typ svårighetsgrad 1.
Calle
 

Bilagor

  • IMG_13.jpg
    IMG_13.jpg
    47.6 KB · Visningar: 450
Kontrar med en annan byggnad. Läget? Stilpoäng till den som vet vad byggnaden användes till i början och vilka som huserar där nu.

xxx117.jpg
 
N60.300745° E16.807172° ??
I så fall en återvinningsanläggning i Österfärnebo. Ingen aning om tidigare verksamhet, enda jag känner till från den trakten är Skogs-Jan.
Calle
 
Rätt plats! Inga stilpoäng. Lantmännen ägde/äger byggnaden som tidigare inrymde en Odal-butik. Tornet kan möjligen fortfarande användas som spannmålssilo. Den lägre delen används periodvis som ridhus. Jag tror päeng hade fixat stilpoängen om han hunnit se bilden för Calle...
 
Rätt plats! Inga stilpoäng. Lantmännen ägde/äger byggnaden som tidigare inrymde en Odal-butik. Tornet kan möjligen fortfarande användas som spannmålssilo. Den lägre delen används periodvis som ridhus. Jag tror päeng hade fixat stilpoängen om han hunnit se bilden för Calle...

Tror jag också...:cool:
Pär
 
Odal-butik och ridhus, inte ens nära med återvinning och skogstraktorer ;)

Efter ytterligare 2 dm snö senaste dygnet kan det kännas bra med en sommarbild. Kanadagäss och sångsvanar, men var?
Calle
 

Bilagor

  • IMG_14.jpg
    IMG_14.jpg
    79.6 KB · Visningar: 383
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...