Gissa position Stockholms län

Hm, vet inte riktigt hur det är med Sörmlandsleden. Men ändå, en populär skridskosjö som möjligen ser ut som på bilden är väl Marvikarna - Sörmlandsleden är i varje fall i närheten, och strömt och lite öppet vatten bör det också kunna vara.
Vilken klippa? Hm, då får man nog börja ta fram kartan...
 
Inlägg 51

är en bild från en bruksort i norra länsdelen.

Vad heter sjön och vad heter bruket?

Foto Bertil Lagerström

Thure
 

Bilagor

  • pic_17679.jpg
    pic_17679.jpg
    64 KB · Visningar: 588
Post 43 (än en gång): Det kan ju också vara Albysjön, nedanför forsen från Tyresö-Flaten, även om jag inte får det att stämma med skuggriktningen.
 
43:an

är lite lurig.

Det är sällan som det är öppet vatten vid den här stranden men det var så i vintras.

En ytterligare ledtråd är att sjön täcks av Eniros Utsiktsbilder. Det går alltså att återfinna klippan där.

Thure
 
Söderbysjön

är rätt Torbjörn.

Kanske får du starta en tråd i dina nuvarande hemtrakter? Jag har lite bilder därifrån också som jag kan bidra med i så fall.

Thure
 
Ledtråd 51

Byggnaden i bakgrunden innehåller en verksamhet som beskrivs så här på www.

Weekend på XXX Herrgård innebär ett härligt dygn med avkoppling och gastronomiska upplevelser i romantisk herrgårdsmiljö. XXX bruk ligger i hjärtat av Roslagen. Herrgården och de närbelägna flyglarna är från 1700-talet.

Thure
 
Weekend på Skebo Herrgård innebär ett härligt dygn med avkoppling och gastronomiska upplevelser i romantisk herrgårdsmiljö. Skebobruk ligger i hjärtat av Roslagen,
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...