Hur tvättar och torkar ni era Goretex plagg?

Skippa torktumlare då det ger mekaniskt slitage.

En 30 minters tumling sliters ju som en 10 mils helgvandring....

Behöver man tumla en grej av plast i en halvtimme? Häng-/lufttorka till nästan torrt, impregnera, och sen en kortis i tumlaren för att få värmen att driva in impregneringen i väven bara.
(Har ingen tumlare själv, men tänker mig inte att det behöver slita så illa mycket på ett goretex-plagg.)
 
Har kört mina plagg i tvättmaskin innan men slutat med det nu. Tycker att det sliter för mycket på textilier och dragkedjor att låta det snurra i en plåttrumma i 1,5h när jag snabbt och enkelt kan bada plagget i en hink med lite kulörtvätt och sedan hänga på tork istället.
 
Behöver man tumla en grej av plast i en halvtimme? Häng-/lufttorka till nästan torrt, impregnera, och sen en kortis i tumlaren för att få värmen att driva in impregneringen i väven bara.
(Har ingen tumlare själv, men tänker mig inte att det behöver slita så illa mycket på ett goretex-plagg.)

Jag kör som du och hänger upp och torkar och 10 minuter i torkskåp 60 grader , i nödfall torktumlare 5 minuter
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...