Böcker, film, media Diskussioner om böcker, film och annan media som inte passar i mer specifika forum

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2018-12-26, 08:32
magnus ul magnus ul är inte uppkopplad

Tips på en app jag precis hittade på Android, Sweden topo maps. Bra för att planera turer när man inte har kartan.
Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 13:29
DoktorGlas DoktorGlas är uppkopplad nu

b-bark är en trevlig app som finns för både android, iphone och t.o.m. windows phone. Den är egentligen avsedd för att spåra jakthundar försedda med GPS-sändare, men behöver inte användas så och då krävs heller ingen registrering.

Man kan välja mellan olika online-kartor. För Sveriges del är det OSM och gamla och nya terrängkartan. För Norge OSM och terrängkarta. På finska sidan är den väldigt välförsedd med olika terrängkartor, flygbildskartor och t.o.m. sjökort!

Oreggad ser man sin egen position och kan mäta avstånd, men man kan inte plotta rutter o.s.v.

http://www.b-bark.com/?page_id=387
Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 13:33

Citat:
Ursprungligen postat av magnus ul Visa inlägg
Tips på en app jag precis hittade på Android, Sweden topo maps. Bra för att planera turer när man inte har kartan.
Tack för tipset! Ser att den har OCM som har försvunnit från många kartappar, t.ex. Orux, p.g.a. ändrad licens. Laddar ner den nu.
Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 13:36

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorGlas Visa inlägg
Tack för tipset! Ser att den har OCM som har försvunnit från många kartappar, t.ex. Orux, p.g.a. ändrad licens. Laddar ner den nu.
Aj då. Kräver att man köper Pro för att kunna se OCM. Ska kolla vad man kan göra med den. Kan jag ladda in egna GPX filer är jag nog beredd att betala 129 spänn.
Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 14:15
Calexico Calexico är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av magnus ul Visa inlägg
Ja den brukar jag använda. En av de bättre tycker jag.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:03.

Logga in