Grilla falukorv

Är det någon på forumet som vet var man kan få tag i den ca 1dm i diameter stora Falukorv (kan ha varit färdigskivad) som serverades som TROLLARE i Hundfjället SÄLEN för en bunt år sedan.

Det var i pörtet i slutet av Trollskogen (KorvEriks) som denna variant av Parisare kunde avnjutas. En skiva XLFalu i hamburgerbröd med hamburgerdressing.

Är inte detta som du beskriver just en parisare eller vad skiljer i så fall en parisare från en trollare? Eller har jag missat ännu en variant av falukorv?

Det du beskriver finns för övrigt att köpa på Coop Forum i Härnösand :) (just under namnet parisarfalu eller något liknande)

/Martin
 
Trollare var den ända gång jag sätt en falukorv med med den diametern (någonstans straxt under en 150g hamburgare) på en skiva. Vid närmare eftertanke kanske det inte är hanterbart med en ring av så tjock korv mao den säljs i skivor.

Tack för tipset, skall noga genomsöka charken på Coopan!
 
Jag har grillat falukorv i Skåne när jag var scout. Vi visste då att det var fel att göra det men utan möjlighet att steka den var det inte annat att göra än att grilla. Jag tycker det är fel att grilla falukorv för ska man grilla så är det grillkorv som gäller. Egentligen så är det inget fel på smaken av grillad falukorv utan det är mer att det ser fel ut.

/Stellan
 
Där ser man kärt namn har många barn... eller hur blir det nu?
Blodpudding har vi ju inte direkt här nere utan här är det blodkorv som gäller.

/mattias

blodpudding är en bastardvariant av blodkorv, blodkorven är grovkorning och har russin i sig, blodpuddig är färdigtuggat till pensionärer utan tänder..
 
blodpudding är en bastardvariant av blodkorv, blodkorven är grovkorning och har russin i sig, blodpuddig är färdigtuggat till pensionärer utan tänder..

Hahaha, ok har aldrig själv ätit/druckit blodpudding. Får väl flytta till norrland när det är dags och ta in på hemmet så man får smaka det;)

/mattias
 
Blodpalt

Blodpalt är inte heller dumt, det är bara problemet att få tag på blod någonstans... Men vissa butiker i närområdet har ökat sitt utbud av inälvsdelar i köttdisken så det finns hopp om blod! :)
 
blodpudding är en bastardvariant av blodkorv, blodkorven är grovkorning och har russin i sig, blodpuddig är färdigtuggat till pensionärer utan tänder..

Blodkorv med russin?
Det har jag aldrig hört talas om, den blodkorv jag brukar äta har då inte russin i sig.
Men mat kan ju tillagas på olika sätt, detta är väl ännu ett.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Brune Grilla grönsaker? Friluftsmat 5
peter1959 Grilla inomhus???? Friluftsmat 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.