Klättring allmänt Klippa

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2018-08-02, 18:52
Valpish Valpish är inte uppkopplad

Hjälp i skodjungeln

Hej!

Tanke är att kassera mina La Sportiva Tarantula och köpa mig ett par aggressivare ”high end” skor. Tittat en del på Evolve Shaman och La sportiva Otaki. Någon som provat dessa och kan ge en liten recension?

Vad har ni för andra tips på skor? Skriv gärna varför ni tycker just den modellen är så bra samt vad ni har i skostorlek.

Tack!
Svara med citat
Gammal 2018-08-24, 09:26
dmchris dmchris är inte uppkopplad

Lite sent antagligen - men tänkte jag skriver ett svar ändå.

Kort sagt - det allra viktigaste är att prova en himla massa olika skor och sedan ta de som sitter bäst på dina fötter. Det är extremt olika vad som passar vilken fot och i slutändan är det viktigare än något annat.

Ofta (men inte alltid) är Scarpa bra för folk med lite bredare framfötter.
La Sportiva passar många fram men har väldigt hög volym i hälen som inte alla tycker om.
5.10 tycker många har det bästa gummit, men de är notoriskt opålitliga i storlek/passform och leverans. Alltså, de ändrar läst eller storlek på skorna från år till år fast modellen heter detsamma och sedan är det ofta slut på dem i butikerna. Just nu verkar det vara extra struligt att få tag på dem, så jag överväger personligen att byta märke för att slippa massa strul varje gång det är dags att köpa nya skor.

Sedan finns det ju hur många fler märken som helst, alla har olika aggressiva modeller som säkerligen fungerar bra. Bara man har rätt fot för skon.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:14.