Bo och sova Tält, Sovsäckar, Hotell?

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-07-20, 12:19
jfc.bromma jfc.bromma är inte uppkopplad

Fjällräven Termo-G 66

Hittade ett Fjällräven Termo-G 66 tält på farsans vind, nyskick. Gissar på tidigt 70tal. Artikelns 304.

Någon som har någon info om detta tält? Allt är av intresse .

Tex blir jag väldigt konfunderad över designen av innertältets ingång. Inget myggnät, ingen dragkedja, bara en stor mängd löst hängande tyg .

Ventilationen verkar även smått obefintlig. Något man kan modifiera själv?
Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 17:22
silly silly är inte uppkopplad

Hej,, vill minnas detta tält som väldigt storm säkert, och har lite formen av en upp o nervänd båt dock lite trång
Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 19:40
martina1 martina1 är inte uppkopplad

glad Tältnätter i G66

Hej! Roligt att höra att det finns fler som har detta tält. Legat många nätter i detta tält. (pappa är 198 cm lång och inte klent byggd så det var liiite trångt). Duken du nämner fungerar bra men mitt minne av den var att pappa alltid tjatade om att den skulle fällas ned fort så att inte myggen kom in. Skall använda tältet i år som enmanstält för en kortare tur i Hamra nationalpark. Lätt o smidigt. Får se om det fortfarande är tätt.
Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 20:35
Mullemek Mullemek är inte uppkopplad

Jag har också haft ett sådant tält som hängt med när jag liftade runt Europa 1970. Syntes alltför bra med sin blåa färg så att både Politzei och franska bönder protesterade mot min fricamping. Då visste man ju inte bättre. Även flera fjällturer. Det jag minns mest var att när det blåste trycktes sidorna ihop rejält varför vi ibland spände ett fiskespö som en båge inuti tältet för att undvika att det kollapsade helt. Stormsäkert vill jag inte påstå. Och med dagens mått ganska uruselt. Men lätt var det.

Var tältet tog vägen vet jag inte. Förmodligen fick det fötter efter en utlåning ...

Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 21:40
Brune Brune är inte uppkopplad

Kolla på https://www.utsidan.se/forum/s ... hlight=termo
även om jag mindes en del fel

Per
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:58.

Logga in