Värde Modan Explore Line Phoenix 90L?

Hej,

Har en äldre kompis som har en Modan Explore Line Phoenix 90L. Den är helt oanvänd sen han fick den i ett garantiärende på slutet av 90-talet.

Verkar som denna tillverkare ej finns längre. Men det är en mycket bra ryggsäck av hög kvalitet som var dyr på sin tid.

Tänkte försöka hjälpa honom sälja den och tar gärna hjälp med värdering.
 
Hej, en bild hade nog hjälpt lite.
Slutet av 90-talet, kan tänka mig att färgerna på säcken visar att den är just från slutet av 90-talet, sånt kan ju en potentiell köpare begränsas av. Vad väger den, vilka typer av fack/utrymmen har den, etc.

Jag hittar inte så mycket om Modan vid en snabb sökning på nätet, är/var en israelisk tillverkare.

Jag tror inte att ryggsäcken går att få så mycket pengar för med tanke på att den är 20 år gammal (även om oanvänd), bärsystem och komfort kan nog ha andra måttstockar idag, men hoppas såklart att ni hittar en köpare och att båda sidor blir nöjda! (Jag kan/vill inte gissa pris innan sett hur den ser ut.)
 
Som jämförelse kan sägas att en Fjällräven eller Haglöfs ramryggsäck med liknande volym och ålder utan nämnvärt slitage kostar 500 - 1000 kr. Med tanke på att fabrikatet är (åtminstone för mig) okänt gissar jag att priset stannar under 500 kr.
 
Här är två bilder.

Den ryggsäck som gick sönder var Haglöfs värsting på slutet av 90talet som kostade runt 2500:-. Den här låg närmare 4000:-.
 

Bilagor

  • 20190625_135640.jpg
    20190625_135640.jpg
    51.4 KB · Visningar: 391
  • 20190625_135622.jpg
    20190625_135622.jpg
    57 KB · Visningar: 302
Senast ändrad:
Som tidigare förslag, jag tror att 500-1000 kr kan vara rätt prisspann, ma
n får så mycket mer för pengarna idag på nyare modeller, material, lägre vikt.
Priset ni får ut kan ha betydelse var ni säljer, om det är via typ Blocket, Tradera eller någon köp-/säljsida som är friluftsrelaterad. Helt ärligt, ju mer koll potentiell köpare har, desto lägre pris kommer hen tycka är rimligt. Kan faktiskt vara bättre chans till bra betalt på Blocket.
Hoppas ni får till en affär så att ni blir tillräckligt nöjda!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fisch Ryggsäck Modan Fjällvandring 8
modan Fjällvandring 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...