Notiser

Klätterkompis Trött på soloklättring?

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-04-27, 09:03
ShervinS ShervinS är inte uppkopplad

Klätterkompis i stockholm

Tja!

Snabbt om mig:
30-årig kille som jobbar på Spotify i Sthlm.
Började med bergsbestigning och alpinism för några år sedan, likaså klättring.
Är hyfsat ny på utomhusklättring, men kör lite sport och kommer köra en del trad i sommar.

Klättrar med några kompisar, men skulle gärna bredda med någon till klätterkompis, antingen för klättring på telefonplan eller utomhus!

Ålder och kön irrelevant.

Ps. Vi ska även till chamonix v27 för alpinklättring och har en plats över!

Jag längst till höger på bilden, mina andra klätterkompisar till mitten och vänster

Svara med citat
Gammal 2019-05-13, 07:37
philen philen är inte uppkopplad

Hej!

Jag är gröning och klättrar sedan någon månad tillbaka i Telefonplan också, hittills mestadels bouldering.

Klättrar utomhus några gånger i veckan, jag jobbar i Huddinge och bakom arbetsplatsen finns en dold 6m hög, ca. 80m bred klippa som erbjuder fin bouldering. Jag har gjort en del solo och självsäkrat men har inte grönt kort ännu då jag inte känt för att lägga 1k på det när jag ändå inte har någon att klättra med men gör det gärna till ett prio.

Jag är nybörjare och lattjar med problem kring 6a-6b. Ägnar min tid annars till styrkelyft, yoga och löpning, men klättringen är det jag kommer lägga mest tid på nu med fokus på utomhus så länge vädret tillåter. Är uppvuxen med "extremsporter" och kan därför ha svårt att hålla tillbaka och kan ha en benägenhet att ta vissa risker (enligt andra) men jag är också rätt kreativ och ber någon mig att ta det lugnt kan jag göra det.

Har barn och sambon jobbar skift med mycket nätter så god planering eller 100% spontanitet är det som gäller om jag skall komma ut. Jag är typ 34 bast och bor i Hökis. Jag är rätt så trevlig tror jag men skitfattig så blir inga alpinresor till alperna för min del.
Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 15:42
rödkatt rödkatt är inte uppkopplad

glad

Hej!
Jag letar efter en klätterkompis i Stockholm..helst på Telefonplan.
Topprepsklättrar sedan ett år tillbaka..nivå typ 5-6..vill gärna ta röda kortet snart och komma igång med utomhusklättring iår.
Är kvinna 51 år..andra intressen tennis och paddling..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:53.

Logga in

Tips!