Vad är ett Akka 3 anno -92 värt?

Hej, jag och min partner har uppdaterat våran fjällutrustning en aning och vårat ärvda akka 3 från 92 vill ut på lite fler turer i fjällen med nya ägare men vad är ett rimligt pris? Tältet är i gott skick men använt.
Eller är det lika att behålla tältet av olika anledningar?

Mvh Henrik
 
Svårt att säga ett rimligt pris då det helt beror på skicket. Det första som ger upp är oftast innertältets golv om tältet I övrigt är i silikoniserad väv och inte PU belagd väv (tror att Fjällräven använde silikoniserad väv på dessa tält? ). Ett begagnat Hilleberg tält kan man alltid få hjälp att byta golvet vid behov till en rimlig summa som påverkar andrahandsvärde positivt, tror inte Fjällräven har den servicen vilket drar ner priset.
Mitt tips är att behålla tältet, tält kan man aldrig få för många av;)
 
Sätt ut tältet med ett lägsta reservation pris på tradera,, gissar på ett pris runt 1200-1300 kronor,
 
Jag vill ju gärna spara tältet men det från min sambos släkt och hon är lite av en rensningsmänniska på gott och ont. Så det lär väl ryka.

Det priset låter rimligt.
 
En kompis har ett Akka 4 från ca 2002. Om det fanns två olika tjocklekar på väven (vet inte säkert) vid den tiden så är det den tunnare. Det tältet har gett upp vad gäller motståndskraft mot regn, både i tyg och sömmar. Ganska flitigt använt dock. Jag rekommenderar ett litet test i busväder för att se om ert fortfarande fungerar bra.
 
Senaste gången vi använde det var på kebne när det stormade loss och regnade hyfsat kraftigt. Har inget minne av att det var nå problem. Men det var dock inget ihållande oväder.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anders Hermansson Debatt: Är allemansrätten hotad? - av ett uppluckrat strandskydd Allmänt om friluftsliv 74
HasseQ Ett hot mot Allemansrätten, igen Allmänt om friluftsliv 69
monsterguden Värmeplagg om man fastnar, dunjacka ett måste? Allmänt om friluftsliv 10
coupas Jag vill ta ett tåg, gå 5-6 kilometer och sedan tälta 1-2 nätter Allmänt om friluftsliv 8
veni Hur mycket ska ett tält klara? Allmänt om friluftsliv 18
aronwidforss Två sätt att se ett fjäll Allmänt om friluftsliv 0
Ösoola vart kan man ett par solladdade trådlösa hörlurar? Allmänt om friluftsliv 3
Avslutat Medlemskap 201709 Hur blir friluftslivet på ett militärt övningsområde Allmänt om friluftsliv 20
Alex00 Kan inte ett skvatt om fiske Allmänt om friluftsliv 6
Tundraman Friluftsliv o prylhysteri=ett flyktbeteende? Allmänt om friluftsliv 17
Mullemek Var köper ett vikbart liggunderlag? Allmänt om friluftsliv 17
E1 Ett halvår Allmänt om friluftsliv 14
Jimsson Omöjliga krav på ett tält? Allmänt om friluftsliv 36
Kal-P-Dal Är elden ett MÅSTE? Allmänt om friluftsliv 156
apfaktor Har vi ett tråkigt liv...rent allmänt? Allmänt om friluftsliv 3
Zally64 Ett par dagars vandring önskar tips och råd. Allmänt om friluftsliv 3
fuchs Ett tack! Allmänt om friluftsliv 1
Airfoil Fjällväder, ett tips Allmänt om friluftsliv 1
Glännman Ett tips om ett drömjobb Allmänt om friluftsliv 2
TROY GARNER Tältutställning i Göteborg med möjligheter att ta med ett gratis Allmänt om friluftsliv 4
Fraktal Tappat bl.a ett Nallo, vad har du blivit av med? Allmänt om friluftsliv 34
såg nån som ha gett ett nyåslöfte Allmänt om friluftsliv 13
såg håller friluftslivet att gå mot ett klass samhälle. Allmänt om friluftsliv 231

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...