• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

radera?

Hej, någon som vet hur man gör för att radera (helt eller delvis) i egna forum inlägg om man i efterhand ser att något blivit fel eller om man fått nya kunskaper ellar annat?
 
Via mobilen i Tapatalk så trycker du på inlägget och sedan på verktygen uppe till vänster "ändra"

Sedan tycker jag inte att du behöver ändra din frågeställning bara för du utvecklats och blivit klokare.

Det kommer nya som lär sig av de frågor som ställts.

Trevlig helg

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 
Du kan bara redigera inom en begränsad tidsram (1 h?), därefter kan man inte redigera mera. Det blir ju kaos i ett forum om folk i efterhand går in och redigerar i befintliga trådar!
 
Man har en kort tund på sitt om kör utsidans forum via webläsare på datorn (och jag antar att det är en serverinställning och således lika på tapatalk/app) och jag tror det är betydligt kortare än 1 h, skulle gissa på 5 eller 10 min. Därmed är väl inte inlägg synliga förrän edit-timeouten passerat.

Skulle man fritt kunna ändra inlägg i efterhand skulle trådar ju kunna bli hur tokiga som helst - kanske någon minns att man kunde ändra namn på facebook-grupper för länge sedan - illviiliga användare kunde då locka medlemmar med ett ädelt och fint namn, byta namn på gruppen till något elakt och sedan smutskasta medlemmarna för att de gått med i den elaka gruppen.

Tänk före du skriver på nätet, för nätet glömmer aldrig!
Att radera på en sidan räcker inte, räkna med att någon minst sparat en skärmdump.
Bra eller dåligt? Upp till var och en att bedöma, men värt att förhålla sig till!

/Patrik
 
Jävligt sjukt men det var väl nån Facebookgrupp som lockade till sig massa folk och sedan helt plötsligt bytte namn till Incestfamiljer och Facebook vägrade radera det.

Det gick la till bombhot och inbördeskrig innan dom tog bort den.
 

Bilagor

  • asgarv.gif
    asgarv.gif
    1.2 KB · Visningar: 224
Det är nog en timme som tidigare sagts.Alldeles lagom IMO.

Till OP: Vill du ändra nåt går det ju bra att göra ett nytt inlägg i tråden med rättelser, förklaringar eller vad det nu rör sig om.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...