Sverige - sydost asien t&r. Haka på! (Roadtrip)

Någon som vill haka på? Det finns platser kvar. Vi tänker oss avmarsch i senare delen av nästa sommar. 2,5 till 3,5 månader. Där omkring... Fortfarande ganska löst planerat. Har t.ex. inte bestämt oss för om det blir t&r eller enkel. Målet är i vart fall sydostasien.

Vi är två stycken än så länge. Jag, Jonas, jobbar på ambulans. Sen har vi också Jonas, dock från Gbg. Dataprogrammerare. Och är det någon som bara vill med ena vägen så går det nog att ordna också.

Vi delar på bensin/diesel och övriga bilrelaterade kostnader som tillkommer pga färden och under färden. Men platsen som sådan tar vi inget för. Beräknad preliminär kostnad är 30' till 40'000 delat på hur många vi blir.

Jag förbehåller mig en viss veto rätt angående val av bil, då jag står för den. Det är inte tänkt vara ett offroad äventyr utan mer en roadtrip.

Intresse för dykning, bergsklättring samt mekkunskaper är meriterande. Friluftsaktiviteter är ännu också löst planerade, men bergstoppar och dykning har varit på tapeten. Annars är det än så länge tältnätterna längs vägen som står för friluftslivet.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...