Vänner i Stockholm med omnejd sökes

Hej!

Jag är en 24-årig tjej som flyttade upp till Stockholm för några år sedan för att läsa. Jag har ingen större friluftsvana men skulle vilja gärna komma ut lite oftare och testa på nya saker. Det hade varit fantastiskt trevligt att göra nya bekantskaper, tjejer som killar i alla åldrar.

Jag har gått ett par etapper längs Sörmlandsleden, dock enbart kortare dagsmarscher och paddlat kajak ett par gånger.

Det hade varit roligt att träffa någon som kanske skulle vara intresserad av:


  • Dagsetapper eller längre vandringar i Stockholms närområde
  • Picknick eller grillning i skärgården eller något annat naturskönt område
  • Kortare eller längre kajakturer
  • Ta grönt kort eller gå en klippklätterkurs (eller någon att klättra med när jag själv gått kurs)
  • Spela frisbeegolf
  • Cykelturer med eller utan övernattning
  • Långfärdsskridskor eller längdskidor till vintern
  • Längre resor i friluftsanda

Eller kanske bara ta en promenad genom stan i jakt på Stockholms godaste glass. Har du andra förslag lyssnar jag ivrigt. Kanske blir vi en grupp som mer eller mindre frekvent träffas och beger oss ut i skog och mark eller så ger vi oss ut på tu man hand.

Tveka inte att höra av dig om inlägget så blivit något år gammalt. Det är alltid aktuellt att träffa nya friluftsvänner. :)


Skriv gärna!

/Kristin
 
Ut i skogen

Hej!

Jag är på, jag har en tid tänkt gå lite på roslagsleden, men har inte blivit av ännu, nu närmast ligger semester någon vecka till men sedan när jag är tillbaka i stockholm har jag tänkt ta mig ut och leta upp lite blåbär eller lingon när dom kommer fram!!

/bo
 
Hej!
Är ny i detta forum sedan någon vecka och har skickat ut en del olika svar till m edlemmar här- inte helt säker på om jag kanske kontaktat dig tidigare, bortse i så fall från detta!

Jag söker trevliga personer för olika friluftsaktiviteter runt stockholm.
Exempelvis promenader, trevliga utflykter, grillning, båtturer till öar, naturguidningar m.m.
Bor i Nynäshamn söder om sthlm.
Hör gärna av dig för lite diskussion..!
/Ingela



Hej!

Jag är en 24-årig tjej som flyttade upp till Stockholm för några år sedan för att läsa. Jag har ingen större friluftsvana men skulle vilja gärna komma ut lite oftare och testa på nya saker. Det hade varit fantastiskt trevligt att göra nya bekantskaper, tjejer som killar i alla åldrar.

Jag har gått ett par etapper längs Sörmlandsleden, dock enbart kortare dagsmarscher och paddlat kajak ett par gånger.

Det hade varit roligt att träffa någon som kanske skulle vara intresserad av:


  • Dagsetapper eller längre vandringar i Stockholms närområde
  • Picknick eller grillning i skärgården eller något annat naturskönt område
  • Kortare eller längre kajakturer
  • Ta grönt kort eller gå en klippklätterkurs (eller någon att klättra med när jag själv gått kurs)
  • Spela frisbeegolf
  • Cykelturer med eller utan övernattning
  • Långfärdsskridskor eller längdskidor till vintern
  • Längre resor i friluftsanda

Eller kanske bara ta en promenad genom stan i jakt på Stockholms godaste glass. Har du andra förslag lyssnar jag ivrigt. Kanske blir vi en grupp som mer eller mindre frekvent träffas och beger oss ut i skog och mark eller så ger vi oss ut på tu man hand.

Tveka inte att höra av dig om inlägget så blivit något år gammalt. Det är alltid aktuellt att träffa nya friluftsvänner. :)


Skriv gärna!

/Kristin
 
Hej!

Jag är intresserad av friluftsvliv i Stockholm.

Bor i norra Stockholm, så om någon är intresserad av att paddla, vandra eller liknande, hör gärna av er.

/Fredrik
 
Kul initiativ =)

Hallå där Kristin,
Vilket kul initiativ =)
Hör av dig vetja alltid kul med nya vänner oavsett aktivitetsupplägg. Jag klättrar/vandrar/paddlar/geocachar gärna. Har aldrig testat frisbeegolf =)

/Johan
 
Hej!

Jag skulle tycka det var kul att träffa likasinnade och komma ut i naturen.
Jag är uppväxt i fjällmiljö och saknar verkligen friluftslivet!
Hör gärna av er om ni har något på gång!

/Ida
 
Trevligt initiativ tycker jag. Har ni hittat på något roligt än?
Ska upp till jämtlandsfjällen i sommar och kan behöva både träning inför vandringen och hjälp med det mesta. Om någon är intresserad av att ta en dagstur till helgen så hör av dig.
Hälsningar Marcus
 
Kul intiativ :) Jag är på! Är en 23årig tjej som pluggar i Stockholm och gillar allt ifrån vandring, klättring, skidåkning och paddling. Är lite sugen på att testa geocaching också. Kommer vara hemma rätt mycket i sommar så hör av dig om du är intresserad:D
 
29 årig nybörjare här. Jag är intresserad av att komma ut och möta likasinnade jag med. Första inlägget är klockrent. Bosatt i Sumpan.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...