flugbindning

Jag skulle vilja att någon kunde hjälpa mig med att sätta ihop ett bra flugbindningspaket. Vad jag har sett när jag har varit och tittat på dom nybörjar paket som finns i handeln så är det mycket som man inte behöver och förmodligen är det också av dålig kvalite
 
Tips!!!

Jag skulle vilja tipsa dig om en affär som heter Sporting och finns i Örebro! Dom har haft bra nybörjarset från Danmark som jag har kollat in för mina kurser i flugbindning! Annars skriv till mig så kan jag tipsa dig om vad du skall köpa!
 
Flugbindning från början

Jag upplevde samma problem som du, för några är sedan. Min erfarenhet är att man ganska snabbt byter ut verktygen ur nybörjarseten och att materialet blir liggande.


En bättre metod tror jag är att själv plocka ihop ett paket lite bättre verktyg (framför allt ett städ som fungerar) i en seriös fiskebutik. Då kan du känna och skruva på grejorna.


Bra krokar brukar inte ingå i paketen och materialet är sällan det du vill ha. Välj istället kvalitetskrokar och material till några bra standardflugor (t. ex, guldribbat haröra, Europa 12, March Brown, Rackelhanne, Sawyer nymph).
Bindtips finns i de flesta böcker om flugfiske och några mönsterbeskrivningar vill du säkert ha rätt så snart.


Det här blir säkert dyrare än de färdiga paketen, men du får grejor de du behöver och kommer att använda.
Lite paketrabatt kan du säkert få.


mvh
Ulf
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Robert Karlsson Flugbindning... Fiske 5
Göran C Flugbindning. Fiske 58
fizzka flugbindning, krokar, material mm Fiske 18

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...