100mm alt 125mm som träning

Hej.

Jag har nu gjort något jag funderat på i ca 10år. Anmält mig till Vasan.

Ska dra igång min träning (en annan sorts träning) än vad min kropp brukar få. Jag är gamal Hockeyspelar (18år) på isen och lika länge i forbollsskorna. De sista åren har jag iofs bara motions kört motocross, sprungit och gymat en hel del vilket märks i löparspåret.

Nu ska flåset tillbaka och jag går och tittar på nya inlines. Har kört på ett par Salomon motion 9.0 med 90mm hjul innan. Dock råklade dessa kastats av misstag :(

Så nu sneglar jag på antingen 4hjul a 100mm eller 3 hjul 125mm. Ska köra skate med stavar mest men också en hel del ren stakning är tanken.

Är sugen på ett par powerslide med 125mm hjul. Någon som testat och kan recensera dessa. Kvalité osv.

Är lite osäker på detta och det lutar åt traditionella 4 hjul a 100 alt 110mm hjul. Så vad säger ni som kanske kört mer mil än mig på inlines?

Mvh
 
Hjul slits och udda storlekar kan vara knepigare att få tag i. Kolla vilken storlek som är vanligast.

För ditt ändamål funkar allt mellan 80 och 125 mm.

Thure
 
Kanske lite trist svar men ännu bättre träning får du med ett par rullskidor. Då får du med en mer korrekt stakning. Och även det som förmodligen är viktigare. En mer korrekt benteknik. Men jag kan gissa att du redan övervägt detta. :)
Mvh Kenneth
 
Jag har precis beställt ett par Powerslide Swell 125. Ser fram emot att testa dem. 😊 Det är förmodligen ett lite väl stort steg för en nybörjare som kör på ett par antika Rollerblade som mest kan jämföras med ett par slalompjäxor med 4 hjul fastsatta haha. Valde att gå på stora hjul eftersom asfalten där jag bor suger. Jag kör enbart för fitness utan någon tanke på typ Vada,
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...