Glasögonfodral

Nån som sett några sådana som inte är stora och bulliga? De jag fått med glasögonen är snygga, men väldigt bulliga. Klädda med skinn tror jag faktiskt.

Jag behöver flera olika glasögon. Dels vill jag inte förstöra de fina fodralen genom att pressa ner dem i en ficka, sen är de ju som sagt otympliga Får inte rum med flera såna fodral i en mindre ficka på en rygga eller cykelväska..

Tycker det borde finnas enkla, billiga fodral som bara är en låda i hårdplast, inte större än som behövs. Men jag hittar inga. Bryr mig inte om om de är fula.
 
Nån som sett några sådana som inte är stora och bulliga? De jag fått med glasögonen är snygga, men väldigt bulliga. Klädda med skinn tror jag faktiskt.

Jag behöver flera olika glasögon. Dels vill jag inte förstöra de fina fodralen genom att pressa ner dem i en ficka, sen är de ju som sagt otympliga Får inte rum med flera såna fodral i en mindre ficka på en rygga eller cykelväska..

Tycker det borde finnas enkla, billiga fodral som bara är en låda i hårdplast, inte större än som behövs. Men jag hittar inga. Bryr mig inte om om de är fula.

Borde du inte ha koll på det med tanke på ditt nickname?
 
Det är så kompakt att det bara är mina relativt små läsglasögon som får plats i det och inte mina vanliga glasögon.

/Birger
 
Jaha, då kanske det inte funkar. Går väl förbi och kollar ändå.

Ett alternativ är ju förstås att hitta en lagom stor plastburk som rymmer alla glasögonen och madrassera med lite tyg runt varje. Men då ska man hitta en lagom stor burk också.

Såna där mjuka fodral har jag slutat med. Har slutat olyckligt för många gånger.
 
Min dotter, som också behöver/växlar mellan flera par glasögon, hävdar bestämt att största urvalet av tåliga,hårda, lätta och rymliga fodral (även för flera par glasögon) står att finna i en bättre second hand-affär, typ Myrorna, Emmaus eller Erikshjälpen.
 
Ha du frågat i en vanlig optiker-butik?

Min optiker har lådvis med galsögonfordral i diverse storlekar, färger och format.

Lycka till!

/Patrik
 
Japp. Det är tydligen modernt med stort och bulligt. Men jag har inte varit överallt så klart. Sen är de polstrade för att se lyxiga ut vilket gör dem ännu större och tyngre.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutmedlemskap0904 Större hårt glasögonfodral Utrustning allmänt 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...