Mutter till bouldervägg

Hej,

Jag har precis byggt en bouldervägg i min trädgård och till den använde jag 360st islagsmuttrar (M10). Några av dessa fäste dåligt/kom i snett, så jag skulle vilja ersätta dessa med en annan typ av M-10 mutter som fästs med 2-3 skruvar från baksidan.

Nedan är en bild på den och jag hittar den på div. kinesiska/engelska sidor men helt omöjligt att hitta på någon svensk sida. Finns det någon som vet vad den här typen av mutter heter på svenska?



Stort tack på förhand!

/Fredrik
 

Bilagor

  • Screenshot 2018-05-08 13.29.48.png
    Screenshot 2018-05-08 13.29.48.png
    134.8 KB · Visningar: 955
Hej Danne, tack men jag hittar tyvärr bara en relevant leverantör på det sökordet (och då var priserna helt uppåt väggarna).

Om någon har annat förslag tar jag gärna emot det! :)
 
Om playwood:en är helt skadad där islagsmuttern suttit kan du enkelt reparera detta genom att skruva dit (på baksidan) ett litet stycke playwood (säg 10 x 10 cm), borra genom det gamla hålet och slå dit en ny islagsmutter. Se får du använda en något längre M10 bult...
 
Tack för tipset Emil, men Plywooden är inte skadad - jag vill bara försöka hitta det svenska namnet på den typen av mutter som jag hade en bild på nedan, så att jag kan använda den istället för islagsmutter :)

/Fredrik
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...