Canyoneering

Hallå
Sverige har ju inga canyons och heller ingen direkt mötesplats för utövare, så lägger denna tråd i grottkrypningsforumet istället då det ändå finns likheter mellan aktiviteterna. :) Har hittills endast hängt på amerikanska canyoneeringforum men det borde ju finnas en och annan från hemmaplanen som har erfarenheter av canyoneering/canyoning?

Min fråga är om det finns några här på forumet som håller på med canyoneering/canyoning? Jag eftersöket lite recensioner, tips och erfarenheter av bra canyons i Utah/USA. :)

take care
 
Canyoning

Jag har en del erfarenhet! Har kört canyoning sedan 2004 på bland annat Korsika, i Italien flertalet gånger och nu senast i Nice i höstas. Det är fantastiskt! Tyvärr rätt okänt i Sverige. Vet inte om det räknas som reklam, men det finns numera en väldigt bra guidebok på engelska (de flesta är annars på italienska eller franska): http://www.facebook.com/CanyoningInTheAlps
 
Jag har velat forcera Corbels Canyon i Nordnorge. Den är liten men det finns gott om kul krypning i området också. Grottorna är slitna men besöksvärda. Om någon hänger på kan jag tänka mig en vecka där. :)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...