Outdoorexperten.se -erfarenheter?

jag beställde en arc'teryx bora 65 som var på rea där, frakten var gratis, fick paketet 2 dagar efter jag lagt beställningen. jag är helt klart nöjd.
 
Outdoorexperten

Undertecknad har nyligen inhandlat Friluftskartan Pro av Outdoorexperten. Billigast i landet tror jag de var! Föredömligt snabb leverans också!
 
Pris eller service??

Jag måste nog säga att jag är väldigt nöjd med vad jag har fått hos OE!
Har handlat en del därifrån och inget strul har jag upplevt.
Är väl beredd att "betala" lite i form av lite längre leveranstider om man ser till hur bra priser det är på prylarna. Men visst står man med foten i dörren och skall iväg så skall man kanske leta en snabbare och därmed dyrare leverantör
Man får vad man betalar för men jag kommer fortsätta handla!
 
Oduglig service

Helt sanslöst dålig service och dålig kommunikation.

Efter att ha beställt Meindl Kampfsteifel tog det 3 veckor innan jag fick svar att min storlek var slut , detta efter att jag själv kontaktat Sporthouse Moxter och kollat om dom fått in någon beställning från outdoorexperten.

Moxter bekräftade att 6,5:eek:rna var slut .

Beställde då en storlek 7 då båda passade mig ganska bra.
Dom fanns hemma enligt Moxter.

Väntade några dagar och hörde sedan av mig till OE igen.
Ingen känga hade kommit in.

Jag ringde Moxter igen , och Moxter hade inte ens fått beställningen.

Jag kontaktade OE igen och tog en ganska hetsk diskussion med dom om mina kängor som aldrig kom.

SVARET BLEV ; Vi kan inte beställa endast ett par kängor till endast en kund , det kostar oss 250kr i frakt.

VIDARE SADE DOM ; Det står klart och tydligt på hemsidan att vi bara har REA på storlek 10.

Jag kollade och det står ingenting om det.

ARG SOM BARA F##N Bokade jag av allt vad beställning hette.
Dessutom har ett 10 tal andra i samma förening som jag gått till naturkompaniet istället.

Mina kängor blev plötsligt 500 kr dyrare men , jag fick mina kängor och lite annan bra service istället.
 
Senast ändrad:
Outdoorexperten.se

Hej,

Först och främst vill jag tydliggöra att jag representerar Outdoorexperten. Jag vill också tacka alla som kommenterar, både negativt och positivt, för ni hjälper oss att kontinuerligt förbättra våran service.

Vi försöker alltid ge våra kunder en bra service men ibland så kan det uppstå problem och det ber vi om ursäkt för.

Gällande fallet med Vittorn01 så var produkten ifråga en reaprodukt där vi endast hade en storlek på lager, vilket tydligt framgick på våran hemsida. Vi försökte dock beställa in den önskade storleken till det rabatterade priset men fick då beskedet av våran leverantör att den inte fanns tillgänglig. När kunden ifråga då ville ha en annan storlek informerade vi han om att detta kunde göras med våra ordinarie beställningar. Jag förstår att det inte kul när problem uppstår men i det här fallet har vi gjort vårat bästa för att tillmötesgå kundens behov.

Mvh/

David

Outdoorexperten
 
Eftersom det är en himla massa negativt om Outdoorexperten så måste jag bara lägga mina erfarenheter så här långt.

Jag har lagt en order på en Garmin Forerunner 405CX 2010-03-16 14:43:04, redan 2010-03-16 15:16:59 får jag ett meddelande om att den skickats och är på väg till mig.
Enligt posten så ligger den i Malmö just nu och jag ska återkomma snarast om produkten motsvarar det som jag förväntar mig.

Sitter själv i en support så jag vet hur mycket skit en support/kundtjänst får ta trotts att företaget inte gjort fel så vi får se hur det artar sig här.


/Henke
 
Jag tycker att det är föredömligt av David på Outdoorexperten att bemöta kritiken här. Det ger såklart många pluspoäng.

Men det som jag upplevde som de stora problemen - så stora att jag tvekar inför att beställa därifrån igen - vet jag inte om de är lösta:

1. Inget lagersaldo i webbutiken, utan man kan vid beställning välja mellan alla storlekar som vid något tillfälle levererades från producenten. Man riskerar alltså beställa produkter som är slut för säsongen och till och med helt har utgått för alltid. Det hände mig i två fall.

2. Man måste själv kontakta dem om ovanstående händer. Det hände också mig flera gånger och är oerhört irriterande. Det kan såklart vara åtgärdat med bättre rutiner och bättre användande av "följ din order"-funktionen, vilket i så fall är toppen.

Men för mig är lagersaldo otroligt viktigt, inte minst för att konkurrenterna har det och kan hjälpa mig i valet av butik.
 
jag har aldrig beställt något från Outdoorexperten bor rätt nära v-ås ,åker dit o handlar istället;),jag köpte en Haglöfs Spitz Jacket från dom förra året då hadde dom 20% rabatt på jackorna som hängde i butiken, men dom hadde inte min storlek o den färgen jag ville ha hemma,så dom beställde hem en jacka o jag fick 20% rabatt på den det tycker jag är shysst gjort,vissa ställen brukar inte ge rabatt priset om dom måste beställa hem fler jackor.

/pelka
 
Eftersom det är en himla massa negativt om Outdoorexperten så måste jag bara lägga mina erfarenheter så här långt.

Jag har lagt en order på en Garmin Forerunner 405CX 2010-03-16 14:43:04, redan 2010-03-16 15:16:59 får jag ett meddelande om att den skickats och är på väg till mig.
Enligt posten så ligger den i Malmö just nu och jag ska återkomma snarast om produkten motsvarar det som jag förväntar mig.

Sitter själv i en support så jag vet hur mycket skit en support/kundtjänst får ta trotts att företaget inte gjort fel så vi får se hur det artar sig här.


/Henke

Nu 2010-03-17 15:10 ligger paketet på min uthämtningsstation, ska bli riktigt spännande att hämta den och packa upp allt ;)

Så hittills har då Outdoorexperten med råge överträffat vad jag kräver av en butik. Är man något orolig för lagersaldo så får man väl ringa dem, svårare än så kan det ju inte vara eller hur?

/Henke
 
Är man något orolig för lagersaldo så får man väl ringa dem, svårare än så kan det ju inte vara eller hur?

Du menar "om man via webben vill beställa saker som faktiskt kan levereras så får man använda telefonen istället"? Intressant tanke, men jag är inte helt säker på att det är bästa sättet att utnyttja webbhandelns möjligheter.

Det enklaste är såklart att vända sig till en annan butik. Det gjorde jag också, och hade mina byxor nån dag senare.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...