Outdoorexperten.se -erfarenheter?

Beställde ett par Lundhags Syncro via deras hemsida. Ingen lagerstatus alls vilket leder en till att tro att antingen finns de hemma eller så är leveranstiden kort. En bekräftelse via mail och status på ordern på hemsidan säger leveranstid 5-7 arbetsdagar, och det kan man ju leva med. Efter 10 arbetsdagar mailar jag och undrar lite försynt vad som händer med ordern då status är oförändrad. Då får jag beskedet att de är restnoterade och att de får in dem om en vecka. Efter fyra dagar kommer en förhandsavisering via pacsoft (en lördag) och på tisdagen har jag paketet i handen.

Jag är inte direkt missnöjd med hur det har fungerat, men bristen på lagerstatus och dålig uppdatering av orderstatus på nätet ger ett amatörmässigt intryck. Hade det inte varit för att priset varit så mycket lägre än andra handlare så hade jag inte handlat hos dem. Jag kommer troligen inte att välja dem igen, men det beror mycket på att man blivit bortskämd med att andra butiker är snabbare och bättre till nästan samma kostnad.
 
Funkat perfekt

Hej,
Jag beställde en Haglöfs Spitz och ett par Houdini-byxor från Outdooexperten.se sent i söndagskväll. Frågade hur lång tid det skulle ta och om de hade sakerna på lager.

Fick svar samma dag att leverans sker inom en vecka samt att de lagt undan byxorna för mig och att de beställt jackan och att den borde levereras inom 3-4 dagar.

Igår eftermiddag fick jag ett SMS om att produkten var inlämnad hos Posten Företagscenter och idag på eftermiddagen fick jag leveransbeskedet och hämtade jag ut paketet efter jobbet idag. Allt var helt och rätt storlek och färg. Inga problem där inte.

Dom har skött sig felfritt även om 5 dagars leveranstid inte är snabbast i Sverige (jobbar själv hos Komplett och vi levererar normalt sett dagen efter) så är det änd riktigt bra med tanke på att de var tvungna att beställa in jackan.

Vidare har Thomas på deras kundtjänst varit briljant! Snabba och bra svar och alltid trevlig.

Var lite orolig med tanke på att de fått en del tveksamma recensioner men det behövde jag verkligen inte gjort. Allt har gått väldigt smidigt och kommer definitivt handla där igen!
 
Lite skumt det här! Säger inte att det gäller just i detta fallet! Men det har hänt några ggr att en mkt anonym medlem i sitt första inlägg går in ger en produkt typ kajak otroligt mkt omotiverat beröm!
Man kan ju faktiskt börja undra om allt står rätt till ;)

/Janne
 
Pappa försvarar...

Haha ja det är så...

Har kanske inte varit så aktiv i forumet men behövde en jacka nu när jag ska till färöarna och chansade med outdoorexperten.se trots de negativa kommentarerna.

Dessutom lyckades jag sänka priset med 10% så jag är hundra procent nöjd! I mitt fall har de skött sig riktigt snyggt!
 
Outdoorexperte.se

Mycket dålig service och långa leveranstider. Trots muntlig utfästelse om snabb leverans tog de inte på sig skulden då leveransen skedde 3 veckor efter utlovat datum.
 
Mycket nöjd!

Har inget att klaga på utan snabba raka besked var en vara varit slut så har jag fått snabbt besked om detta. Vissa leveranstider men inga stora avvikelser mot vad man lovat på orderbekräftelsen.
Bra service då jag vid något tillfälle beställt och betalt en vara via kort.
Ordnade byte av denna till annan vara utan strul så jag vill klart rekommendera siten!!:)

Och jag kan väl inte beskyllas för att vara nyreggad hoppas jag!!
 
Är inte det här med att webbshopar ser ut att ha massa saker i lager fast att dom inte har det ett ganska vanligt problem, och det tycker jag är grymt dåligt. Det är som att gå in i en vanlig butik och dom har massa bilder på kläder hängandes efter väggarna. Hur länge skulle en sån butik finnas kvar. En kompis till mig beställde en Norröna jacka från skistore.se som fanns på deras shop, men han fick reda på efter några dagar att den inte fans att få tag på för Norröna hadde inte tillverka den ;-). Altså dom hade laggt ut en produkt på sin sida som inte en fans över huvuttaget.
Så viken/vika webbshopar har allt i lager som dom ockås visar på sin sida?

JH
 
Nöjd

Jag beställde min nya ryggsäck, haglöfs sumo 95l utav dem i mellandagarna och det tog bara en vecka innan jag hade den. Men som det verkar på alla andras inlägg så ska man nog tänka sig för innan man handlar av dem
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...