Ullfrotté blir WoolPower?

Nordesjö; sa:
Nu har panelen bollat lite vad vi tycker om greppet att byta namn, vilket betyder att vi kan gå in lite på om ryktet stämmer eller inte :)

http://www.woolpower.se och .com har i alla fall registrerats av McBride, som är Ullfrotté AB:s reklambyrå.
[Ändrat av Nordesjö 2006-01-18 kl 22:54]

Åhh herregud, ska de använda Active24??? *Lampor blinkar röda, larmklockor ringer*

Får man förresten fråga herr Nordansjö hur i hela faderullan han vet att McFeast är Woolvadenuvas reklamare? En fot på insidan? (Om du har det, be gummorna att snarast omdirigera webbhostandet till annan leverantör. Ett litet tips bara sådär i all välmening.)
 
tigertamjaren; sa:
Får man förresten fråga herr Nordansjö hur i hela faderullan han vet att McFeast är Woolvadenuvas reklamare? En fot på insidan?

Nej, bara helt vanlig Internetstreetwise...ness.
Gjorde en "whois" (utökade varianten) på Nic-se och såg att det var McBride som hade reggat domänen, gick in på deras webbplats och såg att de hade Ullfrotté som kund.

Så du får själv säga åt dem att släppa sitt webbhotell. :)
[Ändrat av Nordesjö 2006-01-19 kl 09:50]
 
(Att jag inte tänkte på Whois...)

Kisar, jag fattar ju vad ni menar, men tycker väl att om Ullfrottarna menar allvar i sin önskan att undvika sammanblandning med andra ullfrottare bör de väl i så fall löpa linan ut? Företagsnamnet mm?
 
tigertamjaren; sa:
om Ullfrottarna menar allvar i sin önskan att undvika sammanblandning med andra ullfrottare bör de väl i så fall löpa linan ut? Företagsnamnet mm?

Helt klart. Det är ju en del av den där "tydligheten" jag snackar om.
Jag tar för givet att de styr upp hela grejen, annars är de ju bara tillbaka på Gå.
 
Ullfrotté kommer att byta namn.

Jag mailade Ullfrotté idag för att få klarhet i frågan om namnbyte och jag fick till svaret att"det stämmer att vi kommer byta namn på vårt varumärke, dock inte på företaget".

Det är alltså inget osant rykte,utan ett namnbyte kommer att äga rum.
 
wool power / ullfrotté

Nu var det ju några år sedan namnbytet gjordes och det kan därför vara intressant att nysta lite i hur namnbytet gick. Jag gillade materialet både före och efter namnbytet och skulle nog säga att bytet gjort lite av en succé! Woolpower är ju oslagbart som värmande andralager tycker jag och namnbytet har enligt mig bara stärkt produkten som nu accocieras till svensk produktion.
 
Jag har både Ullfrotte Original och WoolPower. Mitt gamla Original är i perfekt kondition och har använts och tvättats otaliga gånger.

Tror inte ett ögonblick att dagens WoolPower är bättre!
 

Bilagor

  • Ullfrote-Original.crop.jpg
    Ullfrote-Original.crop.jpg
    293.1 KB · Visningar: 408

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...