Vätskeväst för vandring/löpning

Hej,

Är det någon som kan rekommendera en lätt och smidig vätskeväst som man kan ha för att vandra och jogga med? :)

Vet inte vad som är bäst/smidigast, att bara ha flaskhållare eller att ha ett vätskesystem?

Gärna med plats för mobiltelefon i alla fall.

Tanken är bara att ha det på dagsturer i Mont Blanc, så det blir ju inte någon jättelång stund varje dag, men det blir några timmar :)

Tack på förhand!
 
Salomon gör bra västar i en massa olika storlekar och modeller. Men de är inte billiga... Föredrar själv lösa, mjuka flaskor. Smidigare att fylla på och lättare att ha koll på hur mycket man har kvar.
 
Salomon gör bra västar i en massa olika storlekar och modeller. Men de är inte billiga... Föredrar själv lösa, mjuka flaskor. Smidigare att fylla på och lättare att ha koll på hur mycket man har kvar.

Hej Lappen,

Alright, det var dom jag blev rekommenderade tidigare också :) tror du att det räcker om det ryms t.ex 2x0,5 L flaskor?

Tanken är ju som sagt att man är ute kanske upp till 6 timmar i taget.
 
På vintern kanske. Nu - knappast.

Jag joggar inte, cyklar. Och går. En normal sommar har jag med mig minst en halv liter per timme och en flaska i reserv. Vid hård ansträngning och/eller riktigt varmt väder ännu mera. Särkilt om jag räknar med att inte kunna hitta någonstans att fylla på om det behövs. Vilket jag oftast kan och gör.
 
Hej Lappen,

Alright, det var dom jag blev rekommenderade tidigare också :) tror du att det räcker om det ryms t.ex 2x0,5 L flaskor?

Tanken är ju som sagt att man är ute kanske upp till 6 timmar i taget.

De flesta västar är ju även anpassade för vätskeblåsa. inget som hindrar en från att använda både och, alt förvara ett par extra flaskor i säcken och byta ifall man inte kan fylla på någonstans. Annars använder jag en modell som har flaskhållare både fram och bak, inalles fyra stycken. Kommer bara inte ihåg vad den heter....

Finns mer att läsa på jogg.se
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...