Pannlampa för alpinism

Vad har du för jacka?

Har själv en Icon och använt den på hjälm under båda mina skaljackor utan problem (Som har huvor gjorda för hjälm)

Jag har en Haglöfs skaljacka, kommer inte ihåg exakta namnet just nu men den kommer från deras bättre segment för bergsklättring och alpinism m.m. och har en luva förberedd för hjälm. Dock så märker jag ändå stor skillnad på luvan med och utan pannlampan på hjälmen (som är en BD Half Dome).

Sitter ditt batteripaket på hjälmen? Har hört vissa som har det i nacken istället, precis under hjälmkanten.
 
Okey. Har samma hjälm. Batteripaketet sitter på hjälmen, synd att det inte passar, det är en bra lampa tycker den extra vikten är värt ljusstyrkan mot min lilla Petzl.
Finns en polarversion med separat batteripaket så man kan hålla batterierna varma, har du funderat på den?
 
Tack! Den verkar onekligen riktigt bra. Har du provat den med hjälm och luva någon gång? I så fall, tar batteripacken mycket plats bak på hjälmen (som jag beskriver att min Icon gör)? Såg också att man kan köpa till ett set som gör att man kan hålla batterier i ryggsäck eller ficka, onekligen väldigt attraktivt.

Hej! Ledsen för sent svar. Har haft fullt upp med annat än internet. Spännanordningen är mycket bra i min mening och går absolut att anpassa till en mössa. Tyvärr har jag inte provat med hjälm så där kan jag inte ge någon mer information.
 
Funderar på att fråga här, jag ska bestiga lite berg i Alperna väldigt snabbt och letar hektiskt efter en liten smidig pannlampa. Kollat man på alla bäst i test sidor så har alla en gemensam pannlampa som heter "led lenser seo5". Den verkar onekligen bra, liten och lätt. Sen har ju nästan varje sida utsett den till sin vinnare, så antar att den är riktigt bra men vill höra era erfarenheter. Vad letar ni efter i en pannlampa när det kommer till alpinism?

Dock kostar den ju typ 700 kr, det känns som rätt mycket för en pannlampa, men sen är jag ingen expert på området heller.

Källor:
http://www.test.se/pannlampor/
http://konsumenttest.se/teknik/pannlampa-test/
http://www.svt.se/plus/plus-testar-pannlampor
 
Funderar på att fråga här, jag ska bestiga lite berg i Alperna väldigt snabbt och letar hektiskt efter en liten smidig pannlampa. Kollat man på alla bäst i test sidor så har alla en gemensam pannlampa som heter "led lenser seo5". Den verkar onekligen bra, liten och lätt. Sen har ju nästan varje sida utsett den till sin vinnare, så antar att den är riktigt bra men vill höra era erfarenheter. Vad letar ni efter i en pannlampa när det kommer till alpinism?

Dock kostar den ju typ 700 kr, det känns som rätt mycket för en pannlampa, men sen är jag ingen expert på området heller.

Hej. Jag letar själv efter en pannlampa och har tittat en del på led senser. Har även tittat en del på black diamond storm 250lm. Är den bekant för dig?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...