Vardagsryggsäck

Hej!

Det har blivit dags att pensionera min vardagsrygga, Osprey Quantum 34. Flitigt använd i ur och skur, men den har ändå inte riktigt levt upp till den kvalitet jag förväntade mig. Nu är den sliten och irriterar mig varje dag.

Jag vet att det finns äldre trådar om detta men utbudet förändras och nya ryggor dyker upp.

Vad använder du? Kan du tipsa om en rygga? Det jag söker är en ryggsäck på 25-30 liter, avskalad design men med ett par småfack och en "organizer". Pris upp til 800 ungefär.

mvh
Anders
 
Ska väl tillägga att jag är lite nyfiken på denna rygga, The North Face Vault, men hade gärna sett att den var än mer avskalad, t ex utan dryckeshållarna. Bra pris på 450 spänn.

46624.jpg
 
Jag är INTE nån Fjällrävs-fanatiker, men är faktiskt väldigt nöjd med min Greenland Top Large. Dock har den inte så mycket organizer som du kanske önskar (toppfack, 2 sidofickor, ett laptopfack mot ryggen för 15" dator, och ett större fack med dragkedja på fronten), plus att den är rätt så onödigt dyr. Jag gillar att den har ett avskalat utseende, väven har ett trevligt bomulls-utseende, och spännena med krokar är rätt fulsnygga, smidiga när man vant sig
Jag har Large alltså, ca 30 liter, för att kånka min 17,3" laptop Ii ett extra fodral, för den ryms inte i det tänkta facket), med diverse annat, en vardagslast på jobbet på strax under 9 kg.
https://www.fjallraven.se/shop/fjallraven-greenland-top-large-F23151-fern/?sku=7323450390723
Finns även som ca 20 liter:
https://www.fjallraven.se/shop/fjallraven-greenland-top-F23150-black/?sku=7323450390662
 
Rullöppning och dragkedja, då???.

Fantastiskt smidigt! Det är ju spänne också! Fast den var i alla fall snygg.

Har faktiskt aldrig varit särskilt förtjust i min Osprey. Sladdrig och halvdan kvalitet. Men den har gjort jobbet och jag borde väl inte klaga för jag har nött på den ganska hårt. Det blir ingen sådan denna gång.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...