Chiapudding?

Hej!

Tänkte försöka mig på chiapudding till frukost nu till sommarens vandring.

Tänkte att kvällen före så kokar man sojamjöl + vatten i ca 5 minuter enligt Risentas recept. När sojamjölken svalnat så blandar jag i vaniljsocker, chiafrön och torkade bär (hallon, jordgubbar). Sen låter jag den stå under natten. Bara att äta direkt när man vaknat :)

Någon som testat att göra chiapudding ute på fjället förut? Något jag bör tänka på? Lite mindre chiafrön då bären kommer suga åt sig av mjölken?
 
Jag har skrivit om det i flera trådar. Det var nån frukosttråd tex har jag för mig.

Jag gör på olika sätt men sällan att jag kokar nåt. Går ju bra på kallvatten eller mjölk/grädde tex. Nån dl vätska + 2 msk frön typ

En variant jag gör är med 2 msk chia, torrmjölk+oboy och vatten och det blir typ en proteinberikad chokladpudding.

Men oftast nuförtiden har jag 2 msk chia, bärpulver, vaniljsocker, torrmjölk och vatten (hemma kör jag havremjölk ikaffe). Havtornspulver är en hit, likaså hallonpulver.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...