Outdoorexperten.se -erfarenheter?

Jag har handlat flera gånger från dem, och alltid med gott resultat och bra bemötande från kundtjänst.
Tidigare i höst skulle jag köpa en dyr pryl och hade sparat på en rabattkupong på 20% som jag fått ett bra tag tidigare. Den hade tyvärr gått ut när jag väl skulle handla, men när jag mailade kundtjänst om detta så drog de bort 20% manuellt från ordern istället. Sådan service gör att jag fortsätter handla där.
 
:(Med risk för att vara gnällig. Rätt många butiker där jag bor hade extra öppet i går (Black Friday) och idag lördag

Men Outdoorexperten gjorde tvärt om. Dom hade stängt trots massiv reklam.

Kläder vill jag prova innan jag köper.

Per
 

Bilagor

  • Black friday Outdoorexperten.jpg
    Black friday Outdoorexperten.jpg
    33.1 KB · Visningar: 1,420
  • Outdoorxperten PB301872.jpg
    Outdoorxperten PB301872.jpg
    46 KB · Visningar: 1,425
Positivt om de hade stängt i protest. Så tröttsamt med dessa hitte-på-reor överallt. T.o.m. på skräpbutiker som ÖoB och Rusta gick folk bananas för att shoppa russin, servetter och tandkräm på black friday för att tjäna ett par kronor. Black Friday är verkligen bokstavligt en svart fredag för mänskligheten.
 
Må så vara. Men det är ju något märkligt att som Outdoorexperten faktiskt ha Black Friday men stänga den fysiska butiken. Kan ju knappast vara i protest då?
 
Må så vara. Men det är ju något märkligt att som Outdoorexperten faktiskt ha Black Friday men stänga den fysiska butiken. Kan ju knappast vara i protest då?

Precis
Outdoorexperten stängde utan förvarning(?) den fysiska butiken där man kan prova kläder innan man handlar. Jag var där i lördags då jag slitit ut en del kläder. Men stängt. Det var fler än vi som fick vända vid dörren. När jag slog på mobiltelefonen webbläsaren för att kolla öppettiderna kom det upp ”Behöver du Hjälp?” vilket jag behövde då det var stängt under ”normala öppettider”

Se bilder
Men dom och hade extra chattöppet för Internetkunder. Men oss vanliga kunder sket dom i.

Jag kan bli sur för mindre. Jag fick under den gånga veckan ett antal mail om rabatter ”Black Friday”, men handla gick inte
 

Bilagor

  • Black friday Outdoorexperten.jpg
    Black friday Outdoorexperten.jpg
    33.1 KB · Visningar: 1,091
  • Outdoorxperten PB301872.jpg
    Outdoorxperten PB301872.jpg
    46 KB · Visningar: 1,103
  • PC031921.jpg
    PC031921.jpg
    21.7 KB · Visningar: 1,093
  • Beskuren PC031924.jpg
    Beskuren PC031924.jpg
    41.8 KB · Visningar: 1,092
Positivt om de hade stängt i protest. Så tröttsamt med dessa hitte-på-reor överallt. T.o.m. på skräpbutiker som ÖoB och Rusta gick folk bananas för att shoppa russin, servetter och tandkräm på black friday för att tjäna ett par kronor. Black Friday är verkligen bokstavligt en svart fredag för mänskligheten.

Håller med! Black Friday är förutom ett kommersiellt jippo totalt utplockat ur sitt sammanhang. Denna amerikansk klämdag som hänger ihop med thanksgiving har ju ingenting med oss att göra. Långlediga amerikaner passar på att julhandla då men varför ska vi ta deras klämdag till köpfest när vi inte firar thanksgiving?
 
Jag hade spanat in ett par Fjällräven Keb Touring på hemsidan, men när jag kom dit idag fick jag reda på att de inte fanns i butiken, det var beställningsvara. De har tydligen ett separat postorderlager på ett annat fysiskt ställe än butiken. Kan vara bra att veta så ni inte tror att man kan åka och köpa eller prova det man spanat in på webben.
 
Jag hade spanat in ett par Fjällräven Keb Touring på hemsidan, men när jag kom dit idag fick jag reda på att de inte fanns i butiken, det var beställningsvara. De har tydligen ett separat postorderlager på ett annat fysiskt ställe än butiken. Kan vara bra att veta så ni inte tror att man kan åka och köpa eller prova det man spanat in på webben.

Många butiker som kör det sättet för att slippa hålla ett lager. De beställer hem först från leverantören när de får en beställning. Tror inte de har ett eget lagar med alla webprodukterna på. Kostar för mycket.
 
När jag jobbade i USA hade jag en kollega vars fru var logistiker till en SALES grupp för flera stora varuhus.
De hade utsorterade varor i torrlager i nerlagda gruvor och dessa flyttas in för SALES. Vi var och tittade på ett lager i en nerlagd koppargruva, ca 15 trucklaster stort. Nästa fyllning där skulle bli med årets utsorteringar ca 17 trucklaster.
Alla plaggen var vacumpackade för att få ner volymen.
En industri i industrin.

go fortsättning
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...