Engelsons leveranstider?

Slog till på några klädesplagg hos Engelsons (www.engelsons.se) i måndags 22/8. Idag mailade jag och frågade varför ordern ännu inte skickats. Fick snabbt svar att de skulle försöka skicka den idag (tors 25/8). Nu ikväll är den fortfarande angiven som "bearbetas".

De har bra priser men tycker det är tveksamt att ordern inte skickats fyra dagar efter beställning (och ja, alla artiklar uppgavs finnas i lager vid beställningstillfället).

Någon annan som upplevt dessa leveranstider från Engelsons eller har jag haft otur?
 
Jo, det där hände mig med för nåt år sen. Förklaringen var att dom hade fullt upp så här inför jaktsäsong. Men när jag väl hört av mig så gick det undan, även om jag fick nåt halvsnorkigt "du kunde väl sagt att det var bråttom" som svar.
 
Jag har handlat där flera gånger och det tar alltid flera dagar innan de skickar paketet. Har fått vänta upp till en vecka. Jag har inte brytt mig, det kommer ju fram till sist och priserna är ju väldigt låga.
 
Ha kaka och äta

Det kanske är ett bevis för att den gamla sanningen gäller, man får vad man betalat för, gäller både produkt och service. Sen kan man ju undra, om man nu beställer per "postorder" ( finns ordet fortfarande?) så kanske det är ok att det tar några dar, speciellt om produkten är både bra och har ett lågt pris. Ett alternativ är att ta sig till fina butiken och få prylen direkt, men då kostar det också.....
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...