Yngre- å äldregrupper

Det finns intresserade i alla åldersgrupper men det är så många som har svårt att "ta tag i det" och komma till skott, tex göra en fjällvandring.

tror inte heller det är så stor procent av alla fjällintresserade som finns med här på Utsidan. Så det svåra är ju att nå alla andra....

En bra idé är ju att börja i mycket god tid med planeringen av tex en fjällvandring. Börja redan under vintern i form av en studiecirkel mest bara för att träffas, i vart fall funkar det på större orter.
Tror också att man (någon) måste spika dag och plats i god tid så får de som vill och kan följa med.

Vet att det finns även äldre som vill bege sig ut i grupp, så det är ju bara höra av sig här...
 
Om någon är intresserad av att komma upp hit till Glomfjord ensam eller i grupp guidar jag gärna. Här finns grottor, fjordar, hav, skärgård, fjäll, berg och glaciär inom dagsturavstånd. Ambitionsnivån ligger från medioker till hård. Vad gäller det alpinistiska är jag inte kompetent att säga svårighetsnivå men vad sägs om en höjdkilometer på lätt sva med insteg från havet, alternativt en halv kilometers travers. Det är iaf en dröm för mig som troligen inte blir av. Logi och glaciärvandring har jag kontakter till.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...