Hur är Stockholms skärgård just nu?

Solen lyser och värmer, snart måste väl all snö vara borta?
Någon som vet hur det ser ut i skärgården?

Jag och en kompis ska ut och åka i morgon. Någon som har tips på någon bra, snöfri runda?
 
Jag har gått en del på isarna i Nynäshamn, och där är högst 1 cm tjock snö på havsisen. Andra ställen i Stockholm känner jag dock inte till.
 
MÅste ju ha lagt sig mkt nytt nu sista veckan. Jag är riktigt sugen på en tur imorgon på valfri ort. Hör gärna av er om ni skall ut imorgon någon. Mitt nr 0702755715
 
Vi fegade ur idag och åkte norrviken till brunsviken på plogad bana.

Men jag är gärna på att åka i stockholmsområdet i helgen.
Dock är jag inte tillräckligt erfaren för att själv veta var det borde vara bra åkning.
Men jag lämnar också ut mitt nummer om någon vill dra ihop något, det är: 0732439844
 
Började fundera på det du skrev, ang att det nog faktiskt växt lite ny is senaste dagarna då det varit ganska kallt. Och så började jag kolla på http://skridskokartan.se/icefinder/ och du har ju rätt!

Nu vet jag inte exakt när det snöade senast men nog skulle jag vilja påstå att sedan den 7e mars så har det iallafall inte kommit någon betydlig snömängd. Och jämför man isen den 7e mars med idag den 15e så ser man ju att det kommit en hel del ny is i yttre skärgården. Och denna is måste ju då vara helt fri från snö!

Man blir ju oförskämt sugen!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...